TikTok blir nu officiell sponsor av UEFA Women’s EURO 2022
Hem GAMINGE-SPORT TikTok blir nu officiell sponsor av UEFA Women’s EURO 2022

TikTok blir nu officiell sponsor av UEFA Women’s EURO 2022

Publicerat av: Redaktionen

Underhållningsplattformen TikTok har tillkännagivits som en global partner till UEFA Women’s EURO 2022.

Partnerskapet är en naturlig följd på det framgångsrika samarbetet från EM för herrar förra året.

Syftet är att göra sommarens mest efterlängtade fotbollstävling ännu mer tillgänglig för en global publik.
Under de senaste åren har TikTok sett ett enormt ökat intresse och engagemang för damsporter på plattformen, och hashtaggen #womeninsport har idag drygt en miljard visningar. Genom det officiella partnerskapet till UEFA Women’s EURO 2022 kan TikTok föra fotbollsglädjen, spänningen och passionen närmre sitt sportintresserade community.
När EM-slutspelet 2022 startar den 6 juli runt om i England kan TikTok communityt engagera sig på en mängd olika kreativa sätt; allt från att använda innovativa specialeffekter och ljud i sina videor, till att delta i TikTok LIVEs och hashtagutmaningar. Håll även utkik efter ett officiellt UEFA Women’s EURO 2022 TikTok-konto strax före turneringen – här kommer man inspirera och underhålla den globala fotbollsgemenskapen med exklusivt bakom kulisserna innehåll samt dela med sig av både aktuella och äldre arkivmaterial.
“Vi är glada över att återigen samarbeta med TikTok, denna gång för det största UEFA Women’s EURO någonsin,” säger Guy-Laurent Epstein, marknadsdirektör för UEFA. ”Med TikTok-fotbollscommunityt som ständigt växer med lag, fans, kreatörer och föreningar, ser vi fram emot att visa upp sommarens främsta sportevenemang med några av de största damfotbollsspelarna i världen genom unikt, kreativt och engagerande innehåll. Det är en spännande tid att vara fotbollsfan.”
”Sedan vårt partnerskap med UEFA för EURO 2020 har vi sett TikTok bli hemmet för fotbollsfans där både kreatörer och spelare samlas för att dela sin passion för detta vackra spel, på ett helt unikt TikTok-sätt,” berättar Rich Waterworth, TikToks General Manager, Europa.

TikTok blir nu officiell sponsor av UEFA Women’s EURO 2022

”Det är roligt att vi nu fortsätter detta partnerskap som den officiella underhållningsplattformen för UEFA Women’s EURO 2022. Vi ser fram emot att se vårt community visa sitt stöd för damfotbollen, eftersom vi nu gör årets mästerskap ännu mer tillgängligt för vårt globala community. Vi är också glada över att kunna bygga vidare på våra gemensamma satsningar som syftar till att främja jämställdhet och inkludering i fotboll genom TikToks #SwipeOutHate-kampanj.”

Relaterade Artiklar