Streamhjälpen blev en tittarsuccé!

För andra året i rad anordnades Streamhjälpen, ett initiativ av Webhallen där man likt Musikhjälpen sänder live i 144 timmar till förmån för Radiohjälpen.

Istället för musik och sändning genom radio och TV så streamar Webhallen TV-spel och gästintervjuer live från sin butik på Sveavägen. Förutom att engagera tittarna och spela spel tillsammans så hade man i år intressanta gäster som bland annat Avalanche Studios, Annie Fuchsia, P3 Spel, SweBliss samt organisationen MyRight och Ädelfors Högskola.

Streamhjälpen drog i år in 227 101 SEK men man lyckades även att stå för en uppgraderad produktion vilket tydligt märktes i siffrorna. Sammanlagt hade man ca 250 000 tittare som tillsammans tittade i ca 100 000 timmar och skrev 100 000 meddelanden i chatten.
Jämför man procentuellt med föregående år ser man tydligt att årets produktion drog mer tittare och engagemang.

  • 31% fler snittittare
  • 32% högre peak på antal tittare
  • 33% fler antal tittade timmar
  • 35% fler meddelanden i live-chatten

Webhallens Marknadschef Anton Nilsson kommenterar: Vi känner stor tacksamhet och stolthet över den här utvecklingen, vi har i år börjat hitta den grunden som krävs för ett projekt av den här storleken. Siffror i all ära, men detta är vår chans att ge tillbaka samtidigt som vi får en unik chans att umgås i en unik miljö, helt transparent med våra följare. Jag är extremt stolt, fascinerad och imponerad av den insats som vårt team gör och är oerhört glad att vi jobbar på ett bolag som vågar vara plattform för detta mitt under julhandelns stress.