Jetshop lägger ett utvecklande och framgångsrikt 2018 till handlingarna
Hem NYHETER Jetshop lägger ett utvecklande och framgångsrikt 2018 till handlingarna

Jetshop lägger ett utvecklande och framgångsrikt 2018 till handlingarna

Publicerat av: Redaktionen

Fina utmärkelser, flera nya kunder, en ny supersnabb front-end och stenkoll på integrationerna inhouse.

Jetshop lägger ett utvecklande och framgångsrikt 2018 till handlingarna 1

Team Jetshop från sommarens kick-off i Halland.

Så skulle man kunna summera Jetshop-året 2018, men det är så mycket mer!

När Jetshop blickar tillbaka på året som gått är det med ett leende på läpparna. Många av kunderna har sett en fin utveckling och några av dem har fått priser för engagemanget de lagt ner. I februari vann exempelvis Hööks ”Sveriges bästa webbplats för e-handel” vid Web Service Awards. På Habit Modegalan i början av november blev Scorett utsedda till Årets Omnikanal. När Prisjakt offentliggjorde de mest omtyckta e-handlarna i Årets Nätbutik stod inte mindre än tre Jetshop-kunder som segrare; Hylte Jakt & Lantman, Smilebutiken och Audio Video.

Fortsatt fokus på att förbättra erbjudandet mot sina kunder

Men det har inte bara varit konfettiregn och hurra-rop. Jetshop har också fortsatt jobba hårt med att förbättra sitt erbjudande gentemot sina kunder. Det mest anmärkningsvärda är kanske lanseringen av nya supersnabba Jetshop Flight – en front-end framtagen för den mobila kundupplevelsen och snabba laddtider.

Med målet inställt på att skapa världens bästa och snabbaste e-handel kunde Jetshop efter 18 månader av hårt arbete meddela att den lanserats. Under första kvartalet 2019 är inte mindre än 15 kunder planerade att gå live, och fler står i kö.

”Våra utvecklare började från scratch och la all befintlig kod åt sidan. Vi ställde in siktet på att bli snabbast i världen. Om vi lyckades med just det är svårt att svara på, men efter att ha sett resultaten på mätningarna vi gjort är vi väldigt stolta och nöjda. Dessutom har vår beta-kund, Northern Spirit, sett en markant ökning av bland annat konverteringsgraden, vilket – i slutet på dagen –är det enda som räknas”, säger Fredrik Hedblom, vd på Jetshop.

Ökad kontroll och service kring integrationer

En e-handels kopplingar mot andra system är inte helt okomplicerade. De kräver ständigt underhåll och kontinuerliga uppdateringar. Då dessa kopplingar är av största vikt för att en webbshop ska fungera valde Jetshop att förvärva InfoStep – ett företag specialiserade på just integrationer. I och med detta kunde e-handelsplattformen under hösten presentera Jetshop Connect. En produkt som garanterar att kopplingarna mot alla backend-system flyter på som önskat, samt en integrations-service med generösa öppettider och utan externa konsulter.

Som en ytterligare del i detta kan du nu som Jetshop-kund få en komplett, 360-gradersvy av din konsument, tack vare integrationerna mot de partnerföretag som kompletterar Jetshop i en Unified Commerce-strategi.

Jetshops erbjudande blir starkare och man fortsätter att bredda sitt partnernätverk

Under året har Jetshop fortsatt att bredda sitt nätverk av tredjepartsapplikationer – UGC-plattformarna Flowbox och Videoly samt optimeringsverktyget Sitegainer, för att nämna några.

”Arbetet med att hitta de bästa verktygen för att våra kunder ska göra en bättre affär online kommer självklart att fortsätta också under 2019”, säger Fredrik Hedblom.

Jetshop välkomnar 2019 med öppna armar

Under 2019 kommer konsumenternas krav på kundupplevelsen och laddtider att bli ännu tuffare än idag, vilket Jetshop självklart har med i beräkningarna. Kundernas bekvämlighet står i fokus inledningsvis och redan under Q1 kommer man ha ett par fraktcheck-outer på plats.

Jetshop kommer dessutom att påbörja ett omtag av användargränssnittet för de som arbetar i plattformen, och man tänker självklart att fortsätta utvecklingen av avancerade funktioner för att underlätta framgångsrik e-handel genom Jetshop Commerce.

Relaterade Artiklar