Wilfa, en ledande aktör inom hushållsapparater, tar ytterligare ett steg mot att förvandla och förenkla konsumenternas vardag genom att lansera Innobot robotdammsugare.
Med detta fortsätter Wilfas mål att leverera kvalitetsprodukter som är utvecklade för det nordiska hemmet.
Innobot robotdammsugare är utrustade med funktioner och innovativ teknik som är skräddarsydda för att rengöra med ett perfekt resultat.
Stark sugkraft säkerställer effektiv dammsugning av golv och mattor, avancerad navigering gör att roboten kan kartlägga sin omgivning och undvika hinder och den vibrerande våtmoppen säkerställer skinande rena golv. De smarta funktionerna minimerar rengöringstiden och maximerar effektiviteten.
Tillbaka där Wilfa började
Wilfa startades som en dammsugartillverkare redan 1948 och har en lång historia av dammsugare bakom sig. Efter ett uppehåll inom kategorin ligger nu åter fullt fokus på rengöringsprodukter:
– Vi startade återetableringen av rengöringsprodukter förra året med den sladdlösa handdammsugaren Innovac Sensor. Nu sätter vi fart med 3 robotdammsugare med moppfunktion, automatisk tömningsstation och en ny sladdlös handdammsugare, Innovac Aqua Plus, som även har moppfunktion. Med kombinationen av en Wilfa robotdammsugare och handdammsugare kan våra kunder ägna sin tid åt att göra det de tycker om att göra, vilket sällan är att städa huset, säger Morten Hoff, CEO Wilfa.
– Som norskt företag har vi god kunskap om det nordiska hemmet och den nordiska konsumentens behov. Med Wilfa robotdammsugare får du ett riktigt rent hem och du sparar tid och energi i en hektisk vardag. Det är den bästa lösningen för de allra flesta människors städbehov, fortsätter Hoff.
Lokalt språk och lokal support
Den medföljande appen ger användarna full kontroll över robotdammsugaren, var de än befinner sig. Appen kan ställas in på lokalt språk vilket gör det enkelt för alla att förstå robotens inställningar, funktioner och instruktioner. Dessutom erbjuds lokal kundservice för robotdammsugarna och 5 års garanti.
– Vi vill ge våra kunder en produkt de kan lita på och på deras eget språk. Vi finns där konsumenten finns och kan snabbt och enkelt bistå när det behövs, säger Morten Hoff.
– Vi kommer att fortsätta utveckla smarta lösningar som gör att vi kan utmana de stora internationella varumärkena, avslutar Hoff.