Idag är det premiärdags för hemelektronikaktören NetOnNets nya storsatsning i Bromma.
Klockan 10 öppnade dörrarna till den nya Lagershopen i miljöcertifierade Hangar 5, strategiskt belägen vid handelsområdet Bromma Blocks och nära Bromma flygplats, Tvärbanan och Ulvsundaleden.
Med cirka 1500 kvadratmeter försäljningsyta och dessutom cirka 200 kvadratmeters vidhängande baklager och personalutrymmen sysselsätter den nya Lagershopen cirka 15 personer.
– Äntligen! Vi har länge sett fram emot att välkomna våra Stockholmskunder till vår nya Lagershop, säger Thomas Wendel, retailchefen hos NetOnNet.
Hemelektronikaktörens nya Lagershop ligger strategiskt belägen i nyproducerade och toppmoderna Hangar 5, vid Bromma Blocks handelsområdet och nära såväl Tvärbanan som Ulvsundaleden där många stockholmare passerar varje dag. Detta, och med gångavstånd till kollektivtrafiken och Tvärbanan, har gett NetOnNet fina möjligheter till en lättillgänglig och målgruppsanpassad etablering i urban miljö.
– Vår nya Lagershop har fönster runt hela lokalen som ger fina exponeringsmöjligheter på ett för oss nytt sätt. Läget gör bland annat att kunder som bor i innerstan, utan bil, har lätt att besöka oss, och vi tror även att kunder som bor i bland annat Bromma, Frösunda, Solna, Sundbyberg, Nockeby, Hässelby och Ekerö kommer att upptäcka hur enkelt och smidigt det är att handla hos oss, inte bara online utan även fysiskt. Tack vare våra blixtsnabba leveranser har kunderna möjlighet att få sina inköp hemlevererade smidigt och enkelt, ofta redan inom några timmar, berättar Thomas Wendel.
Och det kan visa sig att tajmingen av öppningen lämpar sig särskilt väl för Stockholmsmarknaden, baserat på en rykande färsk landsomfattande undersökning från YouGov, genomförd på uppdrag av NetOnNet precis innan Black Week och julhandeln verkligen tar fart.
– Enligt vår undersökning kommer det fram att de som säger sig vara mest benägna att handla fler varor än tidigare under Black Week är just stockholmare. Trots att det så klart är mycket som påverkar privatekonomin ser det ändå ut som att en hel del planerar att hitta bra produkter till ett bra pris under Black Week, vilket jag tycker är intressant. Dessutom säger 27% av stockholmarna, även det flest i Sverige, att de kommer att köpa julklappar i år under kampanjdagar som Black Week och Black Friday, säger Thomas Wendel.
Nu ser Thomas Wendel fram emot att tillsammans med sitt Bromma-team möta kunderna.
– Med hjälp av vårt smarta självbetjäningskoncept kan kunderna handla på ett enkelt och tidseffektivt sätt. Med hjälp av QR-koder på alla produkter når kunderna all produktinformation och andra kunders omdömen på vår sajt. Samtidigt är våra duktiga medarbetare mycket taggade för att hjälpa de kunder som önskar mer hjälp, till exempel om en produkt mot förmodan inte finns i Lagershop och därför istället ska beställas och skickas direkt hem till kunden.