Systembolaget bäst på service
Hem E-HANDEL Systembolaget är bäst på service

Systembolaget är bäst på service

Publicerat av: Redaktionen

Handel är ledande när det kommer till att ge kunderna god service!

ServiceScore började 2013 att mäta hur svenska folket upplever att företag bemöter dem som kund och deras förmåga att ge god eller mindre god service utifrån kundernas förväntningar.

Mätningen omfattar 21 branscher och inom varje kategori utses en vinnare.

Parallellt utses även de tre företag som upplevs ge den bästa servicen oavsett kategori. Detta gäller även mätningen ServiceScore 2022.

Systembolaget bäst på serviceTrea och på bronsplats finner vi ICA, tvåa och på silverplats IKEA.

Totalvinnare 2022 är Systembolaget som förvarar sin förstaplats från senaste mätningen 2019.

 

 

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>