”Tekniken finns, men viljan att implementera saknas” - Xiris Groups Karl Höglund i Dagens Media, om att skapa en bättre interaktiv annonsupplevelse
Hem E-HANDEL ”Tekniken finns, men viljan att implementera saknas” – Xiris Groups Karl Höglund i Dagens Media, om att skapa en bättre interaktiv annonsupplevelse

”Tekniken finns, men viljan att implementera saknas” – Xiris Groups Karl Höglund i Dagens Media, om att skapa en bättre interaktiv annonsupplevelse

Publicerat av: Redaktionen

Xiris Groups VP of Marketing & Adtech, Karl Höglund, ser en stor möjlighet för interaktiva annonser som nästa innovation för annonsbranschen.

“Vi ersätter traditionella annonser på nyheternas förstasidor med en engagerande UX som liknar sociala medier,” säger Karl Höglund, VP of Marketing & Adtech på Xiris Group, “när vi klickar på en shoppingannons på inloggade plattformar öppnas bara en webbläsare inom plattformens egna murar.

Detta är knappast en äkta interaktiv upplevelse; det är snarare en begränsad surfning inom plattformens ekosystem.”

Artikeln publicerades i tidningen Dagens Media 240613 i samband med att Xiris Group lanserar sitt nya annonsformat MIRS Interactive Ads.

”Tekniken finns, men viljan att implementera saknas” - Xiris Groups Karl Höglund i Dagens Media, om att skapa en bättre interaktiv annonsupplevelse

Karl Höglund – Dagens Media

MIRS Interactive Ads drivs av Xiris egenutvecklade distributionsteknik MIRS – Mobile Interactive Real-time Streaming, som ger ett fullt ut interaktivt gränssnitt för alla digitala annonser.

Annonsörens annons är deras faktiska hemsida, videoflöde, e-handel eller app, och det utan filstorleksbegränsningar. Användaren behöver aldrig klicka sig vidare från sajten där annonsen visas för att interagera med innehållet.

Ett annonsformat som erbjuder bättre integritet för användarna i kombination med större kreativa möjligheter för annonsörer att öka engagemanget.

Xiris Group genomför nu ett antal pilotprojekt.

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar