Digital förnyelse för SmartaSaker genom Omniarch Digital Assessment
Hem E-HANDEL Digital förnyelse för SmartaSaker genom Omniarch Digital Assessment

Digital förnyelse för SmartaSaker genom Omniarch Digital Assessment

Publicerat av: Redaktionen

SmartaSaker, som har upplevt betydande organisk tillväxt under de senaste åren, kom i slutet av 2023 till Omniarch efter att ha insett nödvändigheten av att säkerställa robustheten och effektiviteten hos sin e-handelsverksamhet för framtida expansion.

I linje med det beslutet har Omniarch AB anlitats för att återigen (första DA:n gjordes 2020) genomföra en grundlig granskning och leverera en åtgärdsplan med konkreta actions, utifrån vilken SmartaSakers digitala affär kan stärkas.

– Det stora värdet för kunden är att en Digital Assessment tillför en ny synvinkel (en extern sådan) på ens digitala affär, där det är lätt att bli hemmablind i vad man möter varje dag. En DA öppnar dörrarna till insikter om var i affären det finns potential till optimering och tillväxt, där vi bistår kunden i besluten om actions och prioriteringsordning samt direkt kan påvisa den förväntade uplift vi ser i genomförandet, berättar Sandra Hammarlund, lead i projektet och senior e-handelskonsult på Omniarch.

  • Med en tydlig uppdelning i kategorier relevanta för SmartaSaker levererade vi förslag och konkreta actions inom varumärkeskommunikation, målgruppsoptimering, sortiment, UX, marknadsföring, CRM och de tekniska förutsättningarna samt den viktiga dataanalysen.
SmartaSaker har nu i inledningen av 2024 en gedigen grund att ta avstamp ifrån i sitt fortsatt optimeringsarbete och strävan mot att fortsätta verka för både tillväxt och förbättrad lönsamhet.
Digital förnyelse för SmartaSaker genom Omniarch Digital Assessment

Ella Stemme, grundare och vd på SmartaSaker

– Vi har under flera år sett en stadig ökning av vår försäljning och är väldigt stolta över att detta kunnat ske utan behovet av externt kapital. När vi nu valt att ta in fler delägare så har det gjorts med en grundtanke om att fortsätta växa på stadig grund och därför valde vi att för en andra gång anlita Omniarch och ta del av deras Digital Assessment. Deras DA ger oss det fågelperspektiv som vi inte kan åstadkomma själv. Det finns alltid ett värde i att låta andras ögon betrakta ens verksamhet och komma med förslag på var det döljer sig tillväxtpotential, avslutar Ella Stemme, grundare och vd på SmartaSaker.

 

 

 

 

Relaterade Artiklar