Lenovo har presenterat nya Lenovo ThinkReality VRX – allt-i-ett VR-glasögon med 6DoF utvecklad för företag.
Med en bekväm passform och smal formfaktor har ThinkReality VRX polariserande optik och fullfärgsskala, samtidigt erbjuder den också hög upplösning för applikationer med blandad verklighet (MR).
ThinkReality VRX drivs av en Snapdragon XR-plattform för att möjliggöra hög prestanda vid interaktivitet så att användare kan optimera sitt arbete i virtuella miljöer.
Lenovo ThinkReality VRX är byggd för att vara VR-lösningen för yrkesverksamma oavsett var de befinner sig. Nya digitala verktyg som upplevs via Extended Reality-enheter (XR) innebär att arbetsstyrkan kan bli nästan obegränsade av tid och rum. Från att förbättra effektiviteten i personalutbildning och virtuellt samarbete till att utöka design- och ingenjörsuppgifter i 3D. XR-teknik blir viktigare än någonsin för företag som vill möjliggöra nya arbetssätt för hybridarbetare.
Lenovo ThinkReality VRX fungerar både som fristående enhet eller kopplad till en PC eller arbetsstation. ThinkReality VRX kan också använda molnbaserade renderingslösningar, såsom NVIDIA CloudXR för XR-grafikintensiva upplevelser som kräver avancerad, GPU-baserad prestanda.
Den nya VR-lösningen stöds av en komplett uppsättning end-to-end-tjänster – från rådgivning och skapande av innehåll till molninstallation och kundsupport. Den stöder även säkerhetspraxis av företagsklass med en säker leveranskedja och tillverkningsprocess som noggrant granskar varje komponent och tjänsteleverantör.
ThinkReality VRX har också en bred portfölj av XR-lösningar som inkluderar en molnprogramvaruplattform för att hjälpa till att distribuera och hantera företagsapplikationer och innehåll i global skala, såväl som ThinkReality XR Services.
Lenovo samarbetar också med ledande företagsprogramvaruleverantörer, inklusive ENGAGE XR, en Metaverse-kommunikationsplattform för samarbete och utbildning, för att bygga och erbjuda en Lenovo-närvaro i Metaverse. Lenovo-utrymmet inom ENGAGE kommer att vara ett “always on” virtuellt hem för Lenovo att visa upp produkter och lösningar samt för att träffa och samarbeta med partners och kunder.