Jollyroom intar q-handeln genom foodora
Hem TRANSPORT-&-LOGISTIKFOODORA Jollyroom intar den nya q-handeln genom foodora

Jollyroom intar den nya q-handeln genom foodora

Publicerat av: Redaktionen

Jollyroom inleder ett innovativt samarbete med foodora. Baby- och barnbutiken ansluter sitt breda sortiment till foodoras egna livsmedelsbutiker, foodora market, ytterligare ett sätt för foodora att fortsätta underlätta i folks vardag.

Efterfrågan på snabba hemleveranser ökar i Sverige och med foodoras hjälp kan Jollyroom vässa sig ännu mer i den nya digitala handel som nu är normen, dvs q-handeln.

foodora växer kraftigt och når idag 95 procent av alla svenskar.

Det starka intresset från butiker att ansluta sig till foodoras plattform visar att de är mer än redo att vässa sin digitala affär.. foodora är inte bara en länk mellan restauranger, butiker och kunder, utan är en plattform för digital handel – en tjänst för både marknadsföring och leverans samtidigt.

foodoras styrka är att bolaget finns där kunderna är, vilket möjliggör att traditionell handel går över till nya generationens digitala handel, q-handel som innebär snabb hemleverans.Att addera ett koncept som Jollyroom till foodora markets erbjudande kring livsmedel är en naturlig förlängning då kundbasen till stor del är densamma. Samarbetet testas nu på en av foodora markets enheter i Göteborg, en självklar plats då Jollyroom har sin verksamhet och en stark och lojal kundbas i området. Planen är att fortsätta rulla ut Jollyrooms produkter på foodora markets övriga enheter under hösten

– Att Jollyroom ansluter sig till oss är ännu ett starkt kvitto på att q-handeln är här för att stanna. Vi är ett bolag som värnar samarbeten med aktörer som är villiga att tänka nytt och innovativt. Jag är helt övertygad om att det är morgondagens recept för framgångsrika företag, Min ambition är att bredda foodora och att göra det snabbt. Jag vill att våra samarbetspartner ska växa med oss, säger Hans Skruvfors, koncernchef foodora.

– Vi strävar alltid efter att utmana oss själva och branschen i helhet när det kommer till serviceerbjudandet. Vilken förälder har inte någon gång stått där timmarna innan ett barnkalas och glömt att köpa present? Eller känt behov av att akut fylla på förrådet med leklera, tuschpennor eller pärlplattor en morgon när vabben är ett faktum? Säger Frida Ekholm och fortsätter;

Jollyroom intar q-handeln genom foodora

– Genom samarbetet med Foodora hoppas vi möta ytterligare ett behov hos våra kunder och underlätta livet för barnfamiljer runt om i Sverige, avslutar Frida Ekholm Head of New Business Jollyroom.

 

 

 

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar