GROHE lanserar beröringsfria webbinarium för branschen

Pandemin får inte stoppa viktiga möjligheter att integrera med och möta kunder, återförsäljare och hantverkare.

GROHE lanserar beröringsfria webbinarium för branschen 1Sanitetsleverantören GROHE lanserar därför en rad webbinarium för branschen. I sex avsnitt presenteras produkter, funktioner och samtal kring branschinsikter. Allt samlat i en virtuell mässmonter där besökare får en digital upplevelse av det som inte kan ses eller röras på plats.

Sanitetsleverantören GROHE har implementerat en ny strategi för marknadsföring av sina varumärken och affärspartners. En del av strategin handlar om att effektivisera egna kanaler för att tydligare kunna rikta sig mot olika målgrupper, som hantverkare, installatörer och privatpersoner.

Som en del i denna resa lanserar nu GROHE webbinarium i sex delar riktade mot hantverkare och installatörer. I de olika avsnittet presenterar GROHEs Tomas Kvillström, kategoriansvarig, tillsammans med Frank Hilgers, VVS-expert och tekniker, både produkter och funktioner. De olika avsnitten kommer att finnas tillgängliga på ”The Virtual Fair” – en digital upplaga av den monter som företaget skulle ha närvarat med på årets uteblivna mässor. De olika avsnitten släpps även på GROHEs Youtube-kanal.

– I våras blev det tydligt att vi behövde jobba på vår digitala närvaro för att finnas tillgängliga för våra kunder och partners. Som en del i detta påbörjades arbetet med våra nya webinarium. Vi vill på ett säkert vis dela expertis och kunskap, samtidigt som vi sprider kännedom kring GROHE, nya lanseringar, tips och trick samt hållbarhet. Förutom våra egna produkter pratar vi en del om olika standarder i Sverige kontra Europa som är ett omdiskuterat ämne i branschen, säger Christina Holmberg, marknadschef på GROHE Sverige.