EPOS utökar sitt partnerskap med BLAST Premier
Hem GAMINGE-SPORT EPOS utökar sitt partnerskap med BLAST Premier

EPOS utökar sitt partnerskap med BLAST Premier

Publicerat av: Redaktionen

Kampanjen “Mic’D Up” fortsätter med målet att belysa vikten av ljud och kommunikation inom esport.

EPOS utökar sitt partnerskap med BLAST PremierDet exklusiva ljudföretaget EPOS har kommit överens om en partnerskapsexpansion med esportturneringsarrangören BLAST Premier för 2021.

Under det första året av partnerskapet har båda företagen arbetat tillsammans för att ge esportsfans en djupare uppskattning och förståelse för den viktiga roll som ljud och kommunikation har i spel.

I och med det utökade partnerskapet kommer EPOS arbeta med turneringsarrangören för att visa spelcommunityt hur ljud spelar en central roll i att förhöja spelupplevelsen i stort. Med hjälp av webbsändningar och spelarinriktade aktiveringar hjälper EPOS till att öka medvetenheten om hur premiumljud lyfter spelupplevelsen för alla spelare.

Samarbetet säkerställer att EPOS kommer att behålla sin närvaro under BLAST Premier’s Counter-Strike-turnering 2021. EPOS branding kommer att synas tydligt under samtliga sju CS: GO-turneringar i år. Partnerskapet har tidigare uppmärksammats för sin populära “Mic’D Up” -aktivering i turneringen, vilket har gett tittarna en värdefull inblick i hur lag kommunicerar i stridens hetta under BLAST Premier-evenemang.

—Detta partnerskap har verkligen hjälpt till att belysa vikten av ljud och kommunikation i esportvärlden genom engagerande och informativt innehåll, insikt och aktivering. Vi är alltid glada när våra partnerskap förnyas och expanderar eftersom det är ett bevis på allas hårda arbete och samarbete. När vi blickar fram mot vårt andra år hoppas vi kunna fortsätta att göra detta samtidigt som vi vill utnyttja BLAST Premiers rekordbrytande globala räckvidd för att främja EPOS senaste produkter och ljudexpertis, säger Leo Matlock, VP Commercial på BLAST.

—Vi är glada att fortsätta vårt partnerskap med BLAST Premier. Det första året av vårt partnerskap har uppmärksammat vikten av högklassigt ljud och kommunikation bland elitspelare. BLAST Premier och EPOS passar bra som premiumvarumärken inom sina respektive områden och vi ser fram emot att fortsätta att ge högkvalitativt engagerande innehåll till fansen, kommenterar Maja Sand-Grimnitz, Head of Global Marketing, Gaming på EPOS.

BLAST Premier 2021 startar nästa vecka och kommer så småningom att krona världsmästarna i Counter-Strike. Upp till 32 lag kommer att delta i de sju BLAST Premier-tävlingarna nästa år med potentiellt 80 lag som tävlar i kvalet, vilket innebär att säsongen 2021 kan innebära upp till 286 matcher spridda under kalenderåret med en kombinerad prispott på $2 475 000.

Relaterade Artiklar