Adnavem fortsätter att växa och förbereder uppskalning
Hem NYHETER Adnavem fortsätter att växa och förbereder uppskalning

Adnavem fortsätter att växa och förbereder uppskalning

Publicerat av: Redaktionen

Adnavem skalar upp sitt erbjudande.

Adnavem fortsätter att växa och förbereder uppskalning

Andreas Wramsmyr, grundare och CEO på Adnavem

Från 2017 har teknikföretaget växt från fyra grundare baserade i Sverige till cirka 25 medarbetare fördelade på tre länder och två kontinenter.

Digitaliseringen är den främsta drivkraften, kombinerat med en stor efterfrågan från logistikföretag som vill automatisera och optimera leveranskedjan.

Adnavem fortsätter att revolutionera logistikbranschen genom sin marknadsplats med de bästa alternativen för containerfrakt och automatiserade leveransprocesser.

Andreas Wramsmyr, grundare och CEO på Adnavem, har många års erfarenhet av att optimera logistik och leveranskedjor på flera stora företag.

– I mina tidigare befattningar började jag inse att vi satt fast i mönster som inte nödvändigtvis var gynnsamma för verksamheten. Transport och leveranskedja betraktas ofta som ett måste. Samtidigt investeras lite eller ingen tid i att förstå själva processen och hur den kan optimeras för att maximera affärsvärdet, förklarar Andreas Wramsmyr.

En tillväxt på 500 % visar en enorm efterfrågan på en flexibel och pålitlig leveranskedja

Pandemin har drivit på digitaliseringen och satt press på en konventionell bransch. Det rådet ingen tvekan om att logistikbranschen behöver nya tekniska lösningar, menar Andreas Wramsmyr.

– Även före pandemin upplevde jag att många företag ville börja digitalisera leveranskedjan. Vissa analyserade möjligheten att välja grönare fraktalternativ och transportvägar, medan andra ville spara in på kostnaderna och få bättre kontroll.

– Till följd av pandemin ser vi ett större behov av att kunna styra leveranskedjan. Många företag vill utnyttja digitala verktyg och automatiserade processer för att optimera sina anskaffnings- och transportprocesser. Digitaliseringen innebär fördelar som de flesta import- och exportföretag inte längre kan bortse från, säger Andreas Wramsmyr.

Adnavems resa började för över fyra år sedan i Göteborg. Här finns Nordens största hamn, som årligen tar emot över 800 000 TEU (Twenty Foot Equivalent Unit) från hela världen.

Teknikföretaget växer, framför allt i Asien och norra Europa. Från fjärde kvartalet 2019 ökade tillväxten med över 500 % fram till motsvarande period förra året.

– Vi skalar upp och kommer snart att kunna erbjuda teknik och tjänster på nya marknader. Allt fler importörer och exportörer vänder sig till oss, tack vare vår samarbetsplattform där kunderna på egen hand kan få tillgång till alla data de behöver på ett smidigt sätt. Utvecklingen går snabbt nu, och vi är med på tåget, säger Andreas Wramsmyr.

Relaterade Artiklar