Ehandel och Influens.se invalda som medlemmar i Sveriges Tidskrifter
Hem E-HANDEL Ehandel och Influens.se invalda som medlemmar i Sveriges Tidskrifter

Ehandel och Influens.se invalda som medlemmar i Sveriges Tidskrifter

Publicerat av: Redaktionen

Branschtidningen och mötesplatsen Ehandel är den självklara nyhetskällan för alla som arbetar med e-handel eller är intresserade av detaljhandelns utveckling.

I drygt ett decennium har sajten bidragit med nyheter, event, utbildningar och tjänster för alla som är aktiva inom handeln.

Torsdagen den 15 september passerade Ehandel en ny milstolpe när sidan valdes in som ny medlem i Sveriges Tidskrifter, en branschorganisation som samlar landets medier och arbetar för att utveckla branschen. I samma veva blir även Influens.se, Ehandels branschtidning om influencer marketing som lanserades tidigare i år, också medlem.

“- Det här är en kvalitetsstämpel för både Ehandel och Influens.se. Jag är stolt över redaktionen som varje dag bidrar med både snabba nyheter och tunga reportage och granskningar. Vi bevakar två av landets mest snabbrörliga branscher och responsen vi får från våra läsare visar att intresset växer för varje dag som går”, säger Johanna Allhorn, chefredaktör på Ehandel och Influens.se.

Ehandels vd Johan Svensson lyfter fram sajternas unika position i medielandskapet.

Ehandel och Influens.se invalda som medlemmar i Sveriges Tidskrifter

Redaktionen på Ehandel och Influens.se med Helsingör i bakgrunden. Från vänster: David Gustavsson, Izabella Bielecka, Julius Gunnilstam, Johanna Allhorn och Nils Lund

“- Under pandemin har e-handeln fullkomligt exploderat och vi har varit i centrum av den utvecklingen. Det känns riktigt bra att vi nu får en ännu större möjlighet att främja svensk e-handel. Samtidigt är vi först ut med en branschtidning för den snabbväxande yrkesgruppen influencers. Vi ser stora synergieffekter mellan Ehandel och Influens.se och det ska bli mycket intressant att se hur redaktionen utvecklar detta vidare”.

För att vara medlem i Sveriges Tidskrifter behöver man ha ett utgivningsbevis, vilket både Ehandel och Influens.se har sedan en tid tillbaka. Chefredaktör Johanna Allhorn har utsetts till ansvarig utgivare för båda publikationerna.

Relaterade Artiklar