E-legitimationsdagarna på Folkets hus
Hem EVENT E-legitimationsdagarna på Folkets hus

E-legitimationsdagarna på Folkets hus

Publicerat av: Redaktionen

Den 11–12 maj anordnades E-legitimationsdagarna – Sveriges mötesplats för handel. Eventet hölls på Folkets hus och lockade till sig många nyfikna besökare.

Under två dagar kunde besökarna ta del av inspirerande och intressanta föreläsningar samt nätverka och utbyta erfarenheter med varandra.

E-legitimationsdagarna på Folkets husE-legitimationsdagarnas syfte var att skapa en bred förståelse om hur digital integritet, tillgänglighet och identitet hör ihop för att skapa en framgångsrik digitalisering.

Under eventet samlades ett stort nätverk av experter inom ämnet för att synliggöra sammanhang kring digitaliseringen från ett svenskt och globalt perspektiv.

Vi på IT Media Group var självklart på plats och fick chansen att prata med besökarna och utställarna under eventet. Vår VD Annika Guldroth var även moderator för båda dagarna.

”Eventet har gått jättebra och talarna har varit fantastiska och mkt kunniga i sitt spår, vi har även fått bra respons av besökarna. Föreläsningarna under de två dagar har varit väldigt informativa, intressanta och inspirerande.” – Annika Guldroth, VD på IT Media Group.

Vi passade även på att intervjua några av utställarna och ett par besökare för att höra deras tankar om E-legitimationsdagarna:

”Vi är här för att dels förmedla våra tjänster men även för att träffas personligen med människor som vi har haft en dialog med under arbetsveckan, man jobbar mycket digitalt så det är kul att träffas. Vi är även här för att höra kundernas behov: vad saknar de i dagsläget i form av tjänster och varför de väljer vissa typer av tjänster? På så vis kan vi både se vad vi kan utveckla och vad vi ska satsa mer på.

Eventet är väldigt välplanerat, Freja som har styrt upp detta har skött det grymt! Både när det kommer till föreläsningarna och pauserna. Föreläsningarna har varit jätteintressanta att lyssna på och pauserna har varit väldigt bra, de har lyckats skapa samlingspunkter för båda delarna som gör att man träffar besökarna samtidigt. Det är jättebra!” – Rasmus Östergård-Hansen, Kundansvarig/Key Account Manager på Svensk e-identitet.

”Syftet med att vara här är för att synas, vi har både våra kunder och samarbetspartners på plats.

Vi tycker att eventet har varit bra! Det har varit mycket folk idag men jag tror att det kommer att bli ännu fler besökare på plats imorgon!” – Mia Ramström, Försäljningsansvarig på AB Svenska Pass (Thales)

”Eventet har varit jätteintressant och kul. Det har varit ett väldigt brett utbud av seminarier som man kan lyssna på, så det har varit bra!” – Elisabeth Magnusson, Verksamhetsanalytiker på Skatteverket (besökare)

”Vårt mål med att vara här är för att träffa våra kunder som är målgruppen för det här eventet och självklart pusha för vår lösning. Vi tycker att det har gått jättebra! Det har varit många trevliga kunder som har hälsat på oss.” – Mikael Sundberg, Business Manager på Knowit

 

”Vårt mål med eventet var framför allt att prata om digital delaktighet som ett sätt som även utvecklare kan adressera och lösa. För det blir ganska mycket fokus på gruppen som är utanför: man säger ofta att de endast behöver motiveras och lära sig mer men man kan också vända på det hela. Vi som bygger samhällstjänster, som jobbar med e-legitimation och som på olika sätt försöker förenkla den digitala vardagen måste göra ett ännu bättre jobb.

Vi är nöjda med eventet och har haft fina samtal.” – Therese Raymond, Nationell samordnare på Digidelnätverket

”Eventet har varit väldigt intressant, lärorikt och informativt. Särskilt föreläsningarna med Per Callenberg som är Statssekreterare på Infrastrukturdepartementet och Patrik Sundström från SKR.” – Frida Orring, Samhällspolitisk chef för Microsoft Sverige AB (besökare)

”Eventet har varit väldigt intressant. Det har varit tänkvärda och on the point-punkter som har tagits upp, så det är bra!” – Daniel Akenine, Teknikchef för Microsoft (besökare)

”Vi är här för att få träffa kunder. Det är väldigt många kunder här som är intresserade av e-legitimation och det är väldigt många i Sverige som har behov av en e-legitimation både i tjänst och i privatlivet.

Vi har träffat en hel del människor här, så det har gått jättebra!”- Erling Sjöström, Säljansvarig på Visma Consulting AB

 

 

 

 

Relaterade Artiklar