Önskemål om den visuella vyn med variantbilder och färger tillsammans med en QuickShop, direkt i produktlistan, är något många handlare önskat sig länge, inte minst i mobilvyn.
-
Det är alltid en utmaning att gå steget längre. Vi har jämfört 300 av västvärldens största e-handelsbutiker och inte hittat en enda med motsvarande kombination. Dessutom med favorisering av rätt variantval, säger Johannes Dahlskog, Vice VD på svenska Starweb.

Johannes Dahlskog, Vice VD på svenska Starweb
Boosta varianterna med bilder och / eller färgikoner gör det tydligt för besökaren vilka alternativ som finns av varan, direkt i produktlistan, ökar intresset för produkten. Här erbjuds också att favorisera exakt rätt variant för framtida köp eller återköp.
Quick Shop – Att handla varor med många varianter, direkt i produktlistan gör det väldig enkelt för besökaren att handla flera varor utan att växla mellan olika fönster. Detta ökar oftast totala ordervärdet både för dig som B2B- och B2C-handlare.
– Att mixa dessa två tillbehören är något vi inte sett någonstans. Vi ser hur lösningen kommer kunna öka konverteringarna markant för e-handlare som använder kombinationen. Mätningar kommer utföras för att få fram exakta värden, säger Johannes.