Optimizely en stark aktör inom Marketing Resource Management enligt Forrester
Hem LEVERANTÖRER Enligt rapporten Forrester Wave, Optimizely är en stark aktör inom Marketing Resource Management

Enligt rapporten Forrester Wave, Optimizely är en stark aktör inom Marketing Resource Management

Publicerat av: Redaktionen

Optimizely, tidigare Episerver, och den ledande leverantören av digital upplevelseplattform (DXP), har av Forrester fått utmärkelsen ”Strong Performer” i rapporten ”The Forrester Wave: Marketing Resource Management, Q3 2022”.

 Optimizely erhåller högsta möjliga poäng för användbarhet, innovationsplaner, projektledning och innehållsplanering.

Optimizely förvärvade Welcome Software i december förra året, vilket innebar att flera ledande plattformar för de båda bolagen kunde föras samman för att ge marknadsföringsteam över hela världen möjlighet att leverera rätt innehåll vid rätt tidpunkt för bättre kundupplevelser. Samtidigt befinner sig dagens marknadsförare i en utmanande position, med ökade förväntningar på att leverera kreativt innehåll och team som ska hanteras.

Optimizely en stark aktör inom Marketing Resource Management enligt Forrester

Mårten Bokedal Optimizely

– Den korta versionen av Forresters rapport är att kombinationen av Welcomes produkter och Optimizelys kompletterar varandra väldigt bra, säger Mårten Bokedal, produktstrateg på Optimizely. Welcomes verktyg för innehållsmarknadsföring och Optimizelys för experimentering och optimering ger marknadsförare verktyg för att kunna leverera kreativt innehåll som skapar bättre kundupplevelser.

Optimizely utsågs också tidigare i år till ledare i 2022 Gartner Magic Quadrant for Content Marketing Platforms (CMP) för femte året i rad.

 

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar