Espresso House väljer Visual Art som strategisk partner för digitala ytor
Hem LEVERANTÖRER Espresso House väljer nu Visual Art som strategisk partner för digitala ytor

Espresso House väljer nu Visual Art som strategisk partner för digitala ytor

Publicerat av: Redaktionen

Espresso House, en av de största kafékedjorna med över 500 kaféer i Norden och Tyskland, har valt Visual Art som strategisk partner och leverantör för deras satsning på digitala ytor i sina kaféer.

De digitala ytorna kommer fungera som en effektiv marknadsföringskanal för att driva försäljning samt öka gästernas engagemang.

Espresso House satsar på att göra sina caféer mer digitala och moderna genom att införa digitala skärmar. Innehållet kommer att förbättra gästupplevelsen genom att förtydliga menyer och erbjudanden.

– “Visual Art har hjälpt oss att utveckla en kanalstrategi som optimerar försäljningen genom att presentera rätt produkter på rätt platser vid rätt tidpunkter på dygnet. Vårt mål är att upprätthålla vårt åtagande att leverera högkvalitativa kaffeprodukter och samtidigt förbättra den totala gästupplevelsen”, säger Gustav Almqvist, Chief Information Officer på Espresso House.

Genom att lägga till rörligt material till de digitala menytavlorna vill Espresso House inspirera kunderna att upptäcka och prova speciella erbjudanden och samtidigt stärka sitt varumärke. Denna strategi kommer att skapa en modern och digital atmosfär som tilltalar deras målgrupp och ger en positiv upplevelse.

– “Genom vårt partnerskap med Visual Art är vi övertygade om att implementeringen av ”dayparts” på digitala skärmar kommer att möjliggöra kommunikation och engagemang i realtid med våra kunder. Denna övergång från analogt moderniserar inte bara vår strategi utan gör det också möjligt för våra baristor att rikta sitt fokus mot att ge ett mer personligt möte med våra gäster”, fortsätter Gustav Almqvist, Chief Information Officer på Espresso House.

– “Vår egenutvecklade Digital Signage Platform, Signage Player, i kombination med Espresso Houses engagemang, kommer att göra det möjligt för dem att lyfta fram kampanjer mer effektivt. ”Dayparts”-funktionen på digitala menytavlor effektiviserar inte bara kommunikationen utan frigör också tid och resurser för deras baristor att fokusera ännu mer på det personliga mötet,” säger Andreas Ström, Chief Revenue Officer på Visual Art.

Genom detta samarbete kommer Espresso House att skapa en modern och engagerande atmosfär i sina caféer samtidigt som den operationella effektiviteten ökar.

Espresso House väljer Visual Art som strategisk partner för digitala ytor

Visual Art, som ansvarar för både hård- och mjukvaruinstallationen, tillhandahåller den molnbaserade Digital Signage-plattformen, Signage Player, som är utformad med en modern arkitektur som prioriterar användarvänlighet och sömlös innehållshantering. Plattformens API-first-arkitektur säkerställer smidig integration med olika system och erbjuder flexibilitet och skalbarhet för att möta Espresso Houses föränderliga behov.

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar