Badrumsspecialisten StudioNord fortsätter anlita Omniarch för strategisk och operativ e-handelsutveckling
Hem E-HANDEL StudioNord fortsätter anlita Omniarch för strategisk och operativ e-handelsutveckling

StudioNord fortsätter anlita Omniarch för strategisk och operativ e-handelsutveckling

Publicerat av: Redaktionen

StudioNord, specialister på badrumsinredning i premiumsegmentet, identifierade under hösten 2023 behovet av att stärka organisationen med en senior e-commerce manager.

Detta för att kunna fortsätta aktiveringen av flera av de åtgärder som Omniarchs Digital Assessment påvisat tidigare och där Omniarch nu anlitas återigen.

“Vi befinner oss i en konkurrensutsatt bransch och det är viktigt för oss att paketera vårt erbjudande rätt intill det faktum att badrumsinredning dels är sällanköpsvaror och där vi har att göra med långa köpcykler.

Det ställer krav på att vi förbli strategiskt vassa och att vi säkerställer att vi har kompetens att rent operativt genomföra arbetet, där vi sen tidigare sett vilken flexibilitet som kommer med att ta in expertis som Omniarch erbjuder”, berättar Roderick Skinner, ansvarig för StudioNord, om valet av att ta in Omniarch igen.

Omniarch x StudioNord-samarbetet började 2021-2022 med en Digital Assessment i vilken StudioNord gavs en gedigen genomlysning av sin digitala affär, komplett med en åtgärdslista att utgå ifrån i syfte att på både en strategisk och operativ verka för optimering av den egna e-handeln.

Pauline Mämpel, senior e-handelskonsult på Omniarch, berättar om sitt arbete tillsammans med StudioNord:

“Det är förstås väldigt roligt att vi fått förtroendet att gå vidare med det arbete som StudioNord redan gjort, delvis baserat på vad vår DA visade potential på tidigare. Min roll idag som interim e-commerce manager är både strategisk och operativ, där jag precis som anställda i ett mindre bolag arbetar väldigt brett. Vad vi fokuserar på i nuläget är att intensifiera fokuset på kunderbjudandet samt SEO på kort och lång sikt. Vi vrider dessutom på triggers för annonsering och Marketing Automation eftersom StudioNords kunder befinner sig inom längre köpcykler än vad till exempel FMCG-branscherna har att förhålla sig till. Vårt arbete tar vid där StudioNord redan arbetat upp sitt processtänk och samverkar med marknadsavdelningen för att optimera e-handeln och driva på för lönsam digital tillväxt.”

Badrumsspecialisten StudioNord fortsätter anlita Omniarch för strategisk och operativ e-handelsutveckling

Genom detta samarbete, erhåller StudioNord tillgång till en strategisk och operativt bevandrad resurs och får samtidigt indirekt tillgång till modeller för best-practice, som kan vara avgörande för att realisera en fortsatt lönsam tillväxttakt.

 

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar