BWH Hotels varumärke Aiden tar greppet om Skandinavien med sju nya hotell
Hem EFTER JOBBET BWH Hotels varumärke Aiden tar nu greppet om Skandinavien med sju nya hotell

BWH Hotels varumärke Aiden tar nu greppet om Skandinavien med sju nya hotell

Publicerat av: Redaktionen

BWH Hotels satsar stort på varumärket Aiden och tar nu plats även på den svenska och norska hotellkartan.

Sju nya hotell lanseras redan i höst vilket gör Aiden till ett av Skandinaviens snabbast växande hotellvarumärken.

I februari gick startskottet för Aiden i danska Herning och nu fortsätter den skandinaviska expansionen med full fart även på övriga marknader.

På BWH Hotels har man aldrig tidigare sett ett så stort intresse från såväl fastighetsägare som aktörer i hotellbranschen och ser fram emot att tillsammans med hotelloperatören CIC Hospitality ta ytterligare mark.

”Det finns ett enormt intresse för Aiden i Skandinavien vilket vi är otroligt glada över. Vi lanserade Aiden för att kunna erbjuda medvetna resenärer ett modernt boende och att vi nu kan möta efterfrågan gör att vi känner oss ännu mer laddade till att satsa stort. Tillsammans med CIC kommer vi att fortsatt expandera varumärket på alla våra marknader och vi ser fram emot att kunna presentera flera nya hotell för våra resenärer”, säger Johan Michelson, VD för BWH Hotels Skandinavien.

I Norge kommer två nya Aiden-hotell att lanseras inom kort – ett i Trondheim samt ett i Evernes.

På den svenska marknaden kommer fem nya Aiden-hotell att lanseras under hösten. Först ut är Aiden by Best Western Stockholm Solna, tidigare Hotel by Maude. Övriga fyra hotell är tidigare Connect Hotels, vilka numera ägs av CIC Hospitality, belägna i Skavsta, Arlanda, Kista samt i Stockholm City. CIC övertar även Maudes Hotel Solna Business Park, vilket blir Best Western, samt Connect Stockholm som kommer att ligga under Best Westerns varumärke Sure Hotel.

”Under årens lopp har vi blivit kontaktade av ett flertal operatörer om att få driva våra hotell. Dock har vi hela tiden varit ointresserade. CIC känns däremot helt rätt och en positiv och naturlig utveckling för våra fem hotell när de tillknyts Aiden och Best Western. Dessutom kommer personalen tillhöra en större organisation med nya utvecklingsmöjligheter. Vi kommer ha fortsatt samarbete då CIC blir hyresgäster i Connect Hotellfastigheter AB, säger Connect Hotels grundare Finn Andresen och Thomas Söderlund”.

I och med expansionen ger sig nu hotelloperatören CIC Hospitality in på den svenska marknaden – något som man ser som ett viktigt steg för utvecklingen av Aiden i Skandinavien.

”Att vi nu kliver in på den svenska marknaden är otroligt spännande. Det är en enorm satsning vi gör och ser att det här bara är början då vi märker ett behov av det som Aiden erbjuder och som står starkt i konkurrensen på marknaden ”, säger Matthias Tanski, CEO för CIC Hospitality.

Utöver de sju nya hotellen som lanseras i höst öppnas även under 2024 Aiden by Best Western Osporten i Norge samt Aiden by Best Western Lolland och Aiden by Best Western Odense i Danmark.

BWH Hotels varumärke Aiden tar greppet om Skandinavien med sju nya hotellPå Aidens konceptuella och prisvänliga hotell står det moderna i centrum med innovation, smarta digitala lösningar och med hållbarhet som en naturligt integrerad del. Som ett spännande inslag arbetar hotellen bland annat med hologram som en central del av upplevelsen för till exempel digitala incheckningar.

I samarbete med CIC Hospitality planerar BWH Hotels att öppna ett 30-tal Aidenhotell under de kommande åren för att kunna erbjuda medvetna resenärer ett modernt boende.

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar