Metaverse – en ny handelsdimension att ta på allvar
Hem EVENT Seminariet  Metaverse – en ny handelsdimension att ta på allvar

Seminariet  Metaverse – en ny handelsdimension att ta på allvar

Publicerat av: Redaktionen

Vad händer när virtuella konsumentvaror och NFT:er (Non Fungible Tokens) utgör en betydande del av all konsumtion?

Vilka möjligheter och hot kommer med en virtuell konsumtionsmarknad, hur kan de hanteras?

Vilka juridiska åtgärder behövs när konsumtionen ökar i Metaverse?

Välkommen till EY:s seminarium den 5 juli kl. 10:00 i Kårhuset Rindi, “Handelns Hus” i Visby eller hör av dig om du vill ha mer information om ämnet eller intervjua våra experter.

Seminariet Metaverse – en ny handelsdimension att ta på allvar handlar om att Metaverse och ökad konsumtion av virtuella varor kan påverka konsumtionssektorn avsevärt. Det kan också medföra stora möjligheter i form av räckvidd och exponering, men även risker för de som inte hänger med. Hur bör varumärken hantera utvecklingen på bästa sätt?

Metaverse – en ny handelsdimension att ta på allvarNär du köper en vara i framtiden kan du även bli ägare till en länkad NFT i Metaverse. Marknaden för in-game-konsumtion är stor och förväntas öka till 129 miljarder USD 2021, från 109 miljarder USD 2019. Varumärken som Gucci & Balenciaga ger sig in på området och erbjuder virtuella varor att köpa till priser som ofta är högre än för motsvarande fysiska produkter. Facebooks utveckling av en Metaverse-plattform möjliggör nya former av marknadsföring och försäljning av konsumentvaror online – något företag börjar uppmärksamma allt mer. De som hänger med i transformationen till ett Metaverse kommer sannolikt blomstra.

EY i Almedalen

Under Almedalsveckan vill EY diskutera och få svar på viktiga samhällsfrågor. EY:s experter bjuder på insikter och kan svara på frågor kopplat till sitt expertområde.
EY:s program och talespersoner under Almedalsveckan:
www.ey.com/se/almedalen

Relaterade Artiklar