671
Lyko har öppnat en flaggskeppsbutik i centrala Oslo där Visual Art står för skärmtekniken som möter kunden på butiksytan.
Lyko har ett av marknadens tydligaste koncept kring digititala kommunikationsytor i butiksmiljön och i flaggskeppsbutiken handlar det om hela 17 skärmar som guidar, inspirerar och hjälper besökarna runt.
Butiken i centrala Oslo är med sina 300 kvadratmeter den största butiken Lyko har byggt hittills i Norge. Och med tanke på den kunskap och fokus på digitala ytor Lyko själva har är det lite av en drömkund för en leverantör av digital signage.
- Lyko är otroligt duktiga på att använda ytorna i butken rätt. 17 skärmar på den här ytan är tätt, men det blir ändå aldrig påträngande eller störande. Tvärtom är skärmarna perfekt placerade och integrerade så att de blir en naturlig och självklar del av butiksytan, säger Pontus Meijer, Chief Revenue Officer på Visual
Visual Art har ett längre samarbete med Lyko i Sverige i ryggen. Eftersom detta primeläge är en stor satsning för Lyko var det viktigt med lokal närvaro.
- För vår del handlade det inte bara om den tekniska kompetens som vi vet att Visual Art har, utan det avgörande var att de kunde vara där lokalt, på plats och hjälpa till i hela uppbyggnaden av butiken, säger Erica Wredberg, Retail Chef på Lyko.
Totalt rör det sig om 17 digitala ytor i varierande storlekar som specialanpassats för den aktuella butiksmiljön. Lyko kommer även att använda Visual Arts inbyggda och molnbaserade CMS-system Signage Player för att uppdatera skärmarna löpande på plats.
- Vill man ha inspiration kring hur man bäst utnyttjar digitala skärmar i butiksmiljön är Lyko ett perfekt De utnyttjar ytorna perfek i allt från inkastare till kampanjbord, varumärkesebyggande information och köpstöd. Kort och gott är det fullt fokus på konvertering direkt i butik, avslutar Pontus Meijer på Visual Art.