Hubspot lanserar två nya AI-drivna verktyg
Hem NYHETER Hubspot lanserar nu två nya AI-drivna verktyg

Hubspot lanserar nu två nya AI-drivna verktyg

Publicerat av: Redaktionen

HubSpot, CRM-plattformen för växande företag, har lanserat två nya verktyg som drivs av artificiell intelligens (AI) – Content Assistant samt ChatSpot.ai.

Dessa verktyg kommer att hjälpa företagets kunder att spara tid och samtidigt skapa bättre dialoger med sin publik.

 

Tanken är att Content Assistant och ChatSpot.ai ska skapa effektiviseringar för marknadsförings-, försäljnings- och kundtjänstpersonal.

Verktygen bygger på HubSpot’s tidigare investeringar i AI, inklusive konversationsintelligens (CI), verktyg för datakvalitet, databerikning, prediktiv AI, innehållsoptimering med mera. Verktygen byggs på branschledande system för artificiell intelligens från OpenAI.

Content Assistant:

Hjälpredan Content Assistant, som lanseras i privat beta, hjälper marknadsförings- och försäljningsteam att tänka kreativt, skapa innehåll och dela med sig av detta innehåll på bara några minuter. Bland annat kan Content Assistant:

  • Föreslå bloggtitlar som är relaterade till en produkt eller tjänst och sedan generera en komplett skiss för ett blogginlägg baserat på vald titel.
  • Snabbt skriva innehåll för blogginlägg, landningssidor, webbsidor, e-postmeddelanden för försäljning och marknadsföring samt artiklar i kunskapsbanken.
  • Strömlinjeforma arbetsflöden för innehållsmarknadsföring på ett och samma ställe, vilket sparar tid och energi.
ChatSpot.ai: 

ChatSpot.ai lanserar i offentlig alfa och hjälper HubSpot-kunder att utföra en mängd olika uppgifter med hjälp av en chattbaserad användarupplevelse med ett språk som känns naturligt. Verktyget hjälper användarna att:

  • Lägg till kontakter och företag i HubSpot CRM.
  • Skapa anpassade rapporter som rör marknadsföring, försäljning och kundtjänst.
  • Ta fram säljmaterial som är anpassade till mottagaren.

– Vi upplever en stegvis förändring i hur människor arbetar. På HubSpot är vårt mål att hjälpa företag att få djupare kontakt med sina kunder. Vår nya AI-drivna innehållsassistent hjälper dem att skapa kvalitetsinnehåll snabbare och enklare, för att bättre stötta sina kunder, säger Andy Pitre, EVP of Product på HubSpot, och fortsätter:

Hubspot lanserar två nya AI-drivna verktyg

Andy Pitre

– Framsteg inom AI har också potential att förändra hur människor använder och interagerar med programvara. Vi är glada över att lansera ChatSpot.ai för att experimentera med hur vi kan göra vår programvara ännu enklare att använda, och vi bjuder in våra kunder att följa med oss när vi lär oss tillsammans.

Anmäl dig till betaversionen av innehållsassistenten eller Alphaversionen av ChatSpot.ai genom att klicka på den här länken

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar