I ett nytt avtal förenar Disney+ och Telia krafterna inför Black Week.
Med start den 20 november kan Telias kunder ta del av ett imponerande utbud av livefotboll, serier och filmer från bland annat Disney, Pixar, Marvel och Star Wars. Med Disney+ i paketutbudet blir Telia den första och enda leverantören i Sverige med ett komplett utbud av de största streamingtjänsterna på samma ställe.
Avtalet innebär att Telias kunder kan njuta av nya tv-serier, prisbelönta storfilmer och exklusiva original under hela året från Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic och Star, samt direktsända fotbollsmatcher från UEFA Europa League och UEFA Conference League, exklusivt på Disney+ i Sverige.
– Telia utsågs helt nyligen återigen till Sveriges bästa tv-leverantör, en utmärkelse de fått nio gånger de senaste tio åren. Det är en imponerande bedrift, och ett starkt bevis på hur mycket de satsar på sina kunder. Vi är förstås oerhört stolta över att få arbeta tillsammans med dem för att stärka kundupplevelsen ytterligare genom tillgång till Disney+ och allt dess premiuminnehåll, säger Hans van Rijn, vd, The Walt Disney Company Nordic & Baltic.
Disney+ bibliotek av underhållning har imponerande utbud av prisbelönta filmer och tv-serier, såsom FX’s The Bear, FX’s Shogun och Only Murders in the Building. Helt nyligen släpptes årets största familjefilm Insidan Ut 2 på Disney+, och snart tillkommer biosuccén Deadpool & Wolverine. Dessutom kan fotbollsfans under året se fram emot att följa tre svenska lag, Djurgården, Elfsborg och mästarna från Malmö FF, som spelar i UEFA Europa League eller UEFA Conference League.
Med det nya avtalet stärker Telia sin position som ledande tv-leverantör på den svenska marknaden, och fortsätter att erbjuda tv-paketeringar som möter kundernas önskemål.
– Vi är otroligt glada över att kunna välkomna Disney+ som breddar vårt utbud med prisad och efterlängtad underhållning och ännu mer sport. På den alltmer fragmenterade marknaden skapar detta ännu mer värde för våra kunder då det här innebär att vi, som först i Sverige, blir helt kompletta sett till vårt totala utbud av streamingtjänster. Alltså enklare och bättre än någonsin för alla våra tv-tittare, säger Oscar Karlsson, chef för konsumentaffären på Telia.
Här kan du ta del av hela Telias tv- och streamingutbud.
Om Telia
I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia. Läs mer på www.telia.se