Retailbranschen utvecklas snabbt och detaljhandelskedjor med gamla system som inte hänger ihop halkar efter – både tekniskt och i kundupplevelsen – vilket gör det lätt för konkurrenter att ta marknadsandelar.
Vi har pratat med branschveteranen Bedege, som medverkade på Retail Technology 2025, om hur rätt teknik kan öppna dörren till nästa nivå för din verksamhet.
”Många av de företag vi träffar står inför liknande tekniska och organisatoriska hinder”, säger Sofie Kullman, som arbetar med försäljning och marknadsföring på Bedege.
Här är några av de vanligaste utmaningarna som vi möter och som vi hjälper till att lösa:
– Systemlandskapet består av föråldrade system eller system som inte längre supporteras och som brister i funktion och säkerhet
– Man sitter fast i en komplex arkitektur med för många system och leverantörer
– Det tar för lång tid (och blir för dyrt) att möta nya affärsbehov
– Dagens system går inte att anpassa efter verksamhetens unika krav
– Man har vuxit ur det nuvarande systemet och vill expandera
– Det är svårt att få en tillförlitlig bild av verksamheten – data är utspridd och osäker
– Unified Commerce är en vision, men tekniken klarar inte att möta kundens förväntningar