DRM-LND expanderar internationellt: Öppnar butik i London
Hem NYHETER DRM-LND expanderar internationellt: Öppnar butik i London

DRM-LND expanderar internationellt: Öppnar butik i London

Publicerat av: Redaktionen

DRM-LND, succékonceptet för att skapa personliga accessoarer och smycken, slog upp sin första butik i Sverige i oktober 2023.

Nu tar de steget utanför Norden och etablerar sin första butik i London. Butiken är strategiskt belägen på Neal Street i Soho, en av de mest populära shoppinggatorna, och markerar bolagets nionde butik efter öppningar i Sverige, Danmark och Finland.

Med lanseringen inleds DRM-LNDs internationella expansionsresa med målsättningen att etablera upp till 20 nya butiker globalt under det kommande året.

”DRM-LND har vuxit i rekordfart i Norden, där vi bara på ett år har gått från 0 till 30 miljoner i omsättning. Med de åtta butiker vi öppnat hittills har vi haft möjlighet att finslipa och optimera konceptet. Nu känner vi oss redo för internationell expansion till världens modemetropoler, där London är först ut”, säger Mikael Söderlindh, grundare och vd.

Den nya butiken i London är DRM-LNDs första fristående etablering utanför ett köpcenter eller varuhus, och platsen i Soho gör det möjligt att nå ut till både lokala kunder och turister. Konceptet har vidareutvecklats för att förstärka den unika upplevelsen och i den nya butiken kommer det finnas selfiestationer som är direktkopplade till TikTok, Snapchat och Instagram för att göra det ännu enklare för besökare att dela sin personliga design. Även produktsortimentet har breddats från att i Norden initialt ha fokuserat på mobilskal och mobiltillbehör till att nu även innefatta produkter som laptopfodral och ryggsäckar.

”Det känns fantastiskt att lansera DRM-LNDs första helt fristående butik mitt i London och samtidigt vända oss till en bredare och något äldre målgrupp med fler kategorier av produkter att sätta sin personliga prägel på”, fortsätter Mikael Söderlindh.

DRM-LND expanderar internationellt: Öppnar butik i London

Chris Stratos, ägare och vd för CM Delta

Stora planer för vidare internationell expansion

Med lanseringen i London tar DRM-LND nästa steg mot att bli ett ledande internationellt retailkoncept som kombinerar kreativitet, sociala medier och personliga upplevelser, riktade mot den yngre generationen. Bolaget har en ambitiös tillväxtplan och siktar på att etablera upp till 20 nya butiker globalt under 2025. Expansionen sker genom en franchisemodell. Londonlanseringen görs i samarbete med CM Delta, ett familjeägt företag som specialiserat sig på distribution och retail av internationella premiumvarumärken, bland annat Barbour, Gant, Pandora, Ralph Lauren och L’occitane.

”Det här är ett unikt retailkoncept med stor potential för den brittiska marknaden. Vi för dialoger med flera aktörer för att etablera DMR-LND i köpcentrum även här och ser en kraftig expansion framför oss”, säger Chris Stratos, ägare och vd för CM Delta.

I samband med lanseringen av den nya butiken öppnar DRM-LND även upp sin onlinehandel för den brittiska marknaden.

 

Om DRM-LND

DRM-LND är ett unikt butikskoncept som erbjuder en innovativ shoppingupplevelse för den yngre generationen. Genom att kombinera kreativitet, sociala medier och personliga upplevelser ger DRM-LND kunder möjligheten att skapa personifierade smycken och accessoarer. Konceptet lanserade sin första butik i Sverige i oktober 2023 och har snabbt expanderat med ytterligare åtta butiker i Sverige, Danmark, Finland och Storbritannien. www.drm-lnd.com

Relaterade Artiklar