Telekomföretaget Rinkel lanserar i Sverige: “Vi kan hjälpa många egenföretagare”
Hem NYHETER Nederländska telekomföretaget Rinkel lanserar i Sverige: “Vi kan hjälpa många egenföretagare”

Nederländska telekomföretaget Rinkel lanserar i Sverige: “Vi kan hjälpa många egenföretagare”

Publicerat av: Redaktionen

Det nederländska bolaget Rinkel tar klivet in på den svenska marknaden.

Deras telefonilösning erbjuder fördelarna med ett fast telefonnummer, fast utan den fasta telefonen.

Nu fokuserar man på att hjälpa egenföretagare, mindre företag och startups.

 Rinkel grundades i Nederländerna 2014 och har sedan dess etablerat sig i Belgien och Spanien. Sedan starten har man haft över 10 000 kunder runt om i världen. Nyligen lanserades Rinkel på den svenska marknaden och bolaget har planer på att fortsätta växa runt om i Europa.

– Vi har en solid och ambitiös plan för vår satsning i Sverige. Vi ser att det finns goda möjligheter till att växa i Europa och att vår telefonilösning kan hjälpa många svenska egenföretagare, säger Jeroen Van Vierzen, Rinkels grundare och CEO.

Rinkels tjänst inom telekom och telefonilösning är särskilt utformad för små och medelstora företag, entreprenörer och frilansare. Rinkels lösning för affärstelefoni gör att företagare kan svara på telefonsamtal via mobila enheter och datorer i över 50 länder utan extra kostnader.

Telekomföretaget Rinkel lanserar i Sverige: “Vi kan hjälpa många egenföretagare”Den virtuella telefonilösningen, som är en digital abonnentväxel, erbjuder hantering av fast telefoni på olika mobila enheter utan behov av SIM-kort eller hårdvara, allt på en enda plattform.

Rinkel är det första företaget som kan erbjuda denna funktionalitet med GSM-teknik, samma teknik som används i traditionella mobilnät. Det gör att samtalen får en kvalitet och stabilitet som inte är möjlig med VoIP-system, som istället använder sig av internet och bredband.

Jeroen Van Vierzen säger att Rinkel vill ligga i framkant när det gäller innovation och att man använder AI i flera olika funktioner på sin plattform och i appen, där syftet är att förbättra användarupplevelsen.

– Ett exempel är kundservice. Där kan våra avancerade algoritmer sammanfatta telefonsamtalen i text, fånga upp vilka ämnen som diskuteras och känslan i tonfallet hos den du pratar med. Denna funktion gör det möjligt för företag att identifiera och stärka specifika områden inom sin kundservice, säger Jeroen Van Vierzen.

 

Relaterade Artiklar