Malmö blir värdstad för Sveriges största Influencer Marketing-event
Hem EVENT Sveriges största Influencer Marketing-event för företag, av stapeln på Malmö Stadion

Sveriges största Influencer Marketing-event för företag, av stapeln på Malmö Stadion

Publicerat av: Redaktionen

Över 500 personer väntas till premiären av IM Expo i augusti

Den 31 augusti går första upplagan av IM Expo, Sveriges största Influencer Marketing-event för företag, av stapeln på Malmö Stadion.

Över 500 personer väntas komma till premiären som ska sätta Malmö och dess kulturliv på kartan.

Influencer Marketing är en av världens mest framgångsrika och snabbast växande marknadsföringsmetoder. Från att ha varit en kompletterande del av ett företags marknadsföring är det idag ett måste för många företag som insett värdet av att nå sina mål på ett enkelt och effektivt sätt. Det snabbväxande träningsföretaget Stronger som fokuserar på träningskläder för kvinnor är ett av de företag som kommer att delta på årets IM Expo. De har haft Influencer Markering som en stor del av sin framgångssaga:

– Sedan vi började arbeta med Influencer Marketing har vi ökat vår försäljning och fått flera nya leads, detta då vi arbetat med trovärdig och autentisk marknadsföring och nått nya målgrupper som är svåra att nå via konventionella kanaler. Då Influencer Marketing har varit en nyckel i vår framgång vill vi gärna inspirera andra företag att våga testa denna fantastiska marknadsföringsstrategi, säger Jennifer Mann Sjöberg, Brand Ambassador Manager på Stronger.

Hemmakväll är ett annat företag som kommer att medverka under dagen och som uppnått stora framgångar med Influencer Marketing:

– För oss på Hemmakväll är Influencer marketing en naturlig del i vår marknadsmix, därför känns det superkul att få vara med på den här nystartade konferensen – IM EXPO – där fokus är att få fler företag att våga och se fördelarna med det, säger Camilla Fäldt, Digital Marknadsansvarig på Hemmakväll.

IM Expo är det första eventet i sitt slag som vänder sig till marknadsförare och ger företag möjlighet att få lära sig mer om Influencer Marketing och hur det kan användas för att nå de uppsatta affärsmålen. Förhoppningen med eventet är att allt fler företag ska inse värdet av att arbeta med Influencer Marketing och få kunskap i hur de ska komma vidare i sin satsning.

– Vår förhoppning med IM Expo är att inspirera och motivera företag att ta steget att inkludera Influencer Marketing som en naturlig del i marknadsmixen. Detta ska vi göra genom att bjuda in de största profilerna och företagen och bjuda på allt från paneldebatter till föreläsningar och trendspaningar för att tillsammans dra lärdomar och lära av varandra, säger Karin Westlund, projektledare på IM Expo.

Malmö blir värdstad för Sveriges största Influencer Marketing-eventModeratorer för IM Expo är TV-personligheten Carin da Silva och influencern Vivi Wallin som bland annat driver Instagramkontot ”Mammasanningar”. Under dagen kommer flera stora företag berätta hur de arbetar med Influencer Marketing och ge tips.

Bland de som är klara syns bland andra Orkla, Hemmakväll, Elgiganten och Hyber. Några av de influencers som kommer att finnas på plats är Zeina Mourtada från Zeinas Kitchen, Camilla Hamid, Adam och Anton från Matkoma samt Matinbum.

 

 

 

Relaterade Artiklar