Sverigepremiär för MADE.com

Idag tar det populära och snabbväxande möbelföretaget MADE.com klivet ut på den svenska marknaden genom lanseringen av sitt showroom i The Lobby i MOOD District.

Det brittiska möbelföretaget har målsättningen att skapa det ledande designmärket för den digitala generationen i Europa.

Möbelföretaget MADE.com är primärt ett e-handelsföretag. Men utöver sin starka digitala närvaro driver bolaget ett mindre nätverk av innovativa showrooms som i praktiken fungerar som en förlängning av hemsidan. Showrooms i bland annat Paris och London syftar till att informera och inspirera kunder till köp online genom att visa en kombination av fysiska och virtuella produkter. Nu sällar sig även Stockholm till listan av städer där MADE.com har en fysisk närvaro.

Tidigare i våras lanserade MADE.com sin svenska webbshop och idag, i samband med invigningen av sitt showroom i The Lobby i MOOD District, tar bolaget alltså det andra stora steget i sin etablering på den svenska marknaden.

– Vi är oerhört stolta över att MADE.com väljer The Lobby som plats för sitt pop-up showroom, där de kommer att synas i fysisk butik för första gången i Sverige! Vi har en samstämmig bild av att den fysiska handelsplatsen går allt mer mot att vara en upplevelse- och kommunikationskanal och ser fram emot att ta del av deras aktiveringar i The Lobby, säger Annelie Gullström affärsutvecklingschef AMF Fastigheter.

Från den 8 maj till och med den 5 juni kommer MADE.com att erbjuda ett urval av sina bästsäljande produkter samt de senaste nyheterna från SS19. Under perioden kommer möbelföretaget även att arrangera en rad olika aktiveringar och event för att träffa sina kunder, bland annat workshops, yogapass och after works.

– Vi ser fram emot att arbeta med The Lobby för vår allra första pop-up butik i Stockholm. Det är en fantastisk lokal med centralt läge och trevliga butiker runt omkring, säger Sofie Hedman affärsutvecklingschef, MADE.com Norden.

MADE.com är på plats i The Lobby från den 8 maj till den 5 juni.