SVENSKA BEAUTY TECH-JÄTTEN FOREO STARTAR GLOBALT SAMARBETE MED KLARNA
Hem BETALLÖSNINGAR SVENSKA BEAUTY TECH-JÄTTEN FOREO STARTAR GLOBALT SAMARBETE MED KLARNA

SVENSKA BEAUTY TECH-JÄTTEN FOREO STARTAR GLOBALT SAMARBETE MED KLARNA

Publicerat av: Redaktionen

FOREO når nu 90 miljoner av Klarnas konsumenter, vilket gör smart hudvård tillgänglig för alla genom smartare och mer flexibla shopping- och köpupplevelser.

Svenska beauty tech-kraftverket FOREO har lanserat ett nytt globalt samarbete med Klarna, världens ledande globala betalnings- och shoppingtjänst med över 90 miljoner konsumenter.

FOREOs smarta hudvård finns nu att få med smidig betalning, vilket placerar de två svenska varumärkena i frontledet av den globala smart shopping-rörelsen. FOREO och Klarna, som båda är pionjärer i sina branscher, lanserade sin gemensamma kampanj under namnet ”Love Your Face”, som firar deras samarbete genom mångfald och sann skönhet, som handlar om att älska din egen hud.

SVENSKA BEAUTY TECH-JÄTTEN FOREO STARTAR GLOBALT SAMARBETE MED KLARNA“Två innovativa och banbrytande globala varumärken har nu förenats i en gemensam varumärkeskampanj, #LoveYourFace. Vi är entusiastiska över vårt samarbete med Klarna och ser mycket fram emot en spännande resa mot nya höjder”, säger FOREOs General Manager, Maria Lundtang.

FOREO är stolt över sina svenska rötter, men det är inte det enda FOREO och Klarna har gemensamt. Bägge varumärkena hungrar efter innovation, drivs av en passion för unikhet och mångfald, vilket gör detta strategiska samarbete till ett logiskt följande steg.

Det nya betalningsalternativet kommer först att lanseras i Norden och Tyskland, regioner som är kända för sitt “early adopter”-tänkesätt och snart även på andra marknader.

Tidigare i år lanserade hudteknologijätten FOREO sin ”Be YOUnique”-långtidsplattform och gav en röst åt tusentals på jakt efter inklusion, mångfald och individualitet, vilket gjorde dem till medskapare av skönhetens nya ansikte. Så sent som förra månaden släppte varumärket en exklusiv utgåva av kändisfavoriten LUNA 3, som gör produkten till ett slags ställningstagande på din hylla, ett modernt monument för alla fantastiska individer där ute som orädda lever sin sanning och utan att be om ursäkt är sin egen version av vacker, fri från stämplar och definitivt fri från begränsningar och fördomar. Och tillsammans med Klarna skapa skönhetens framtid som handlar om smart hudvård och smidiga betalningar.

”Vårt mål har alltid varit att göra det lättare för människor att shoppa på webben, och i takt med att tekniken har utvecklats är vårt uppdrag lika relevant som någonsin förr, att göra betalning så enkelt, säkert och framför allt smidigt. Därför är vi glada över att samarbeta med FOREO, ett annat svenskt techbolag med fokus på innovation, för att förbättra shoppingupplevelsen och ge kunderna ännu mer bekvämlighet, säkerhet och flexibilitet när de handlar sina favoritartiklar hos FOREO. Vi ser fram emot att se vad framtiden har att erbjuda”, säger Jani Tyyni, Head of Northern & Central Europe på Klarna.

Klarna är en ledande global leverantör av innovativa betalnings- och shoppingtjänster som kontinuerligt utvecklar nya produkter och tjänster för att lyfta hela shoppingupplevelsen för konsumenter, vilket i sin tur främjar anslutna handlare. Kärnan i allt Klarna gör är att fokusera på att ge konsumenterna valet och kontrollen över hur de ska handla och hantera sin privatekonomi på ett hållbart sätt. Tillsammans bygger produkterna och tjänsterna konceptet ”Klarna everywhere”, som ger konsumenterna möjlighet att välja hur, var och när de ska handla, betala och sköta bankärenden med Klarna, utifrån sina egna behov och preferenser.

Ända sedan grundandet år 2013 har FOREO gjort det svenskarna gör bäst och helt förändrat sin bransch. Målet med beauty tech-kraftverket var att skapa högteknologiska skönhetsprodukter med potential att förbättra miljontals liv och i processen förändra skönhetens ansikte, samt förändra utseendet på badrumshyllor över hela världen tack vare eleganta produktdesigner. Att en FOREO-produkt säljs var tionde sekund och att 20 miljoner

LUNA-borstar sålts världen över visar hur mycket FOREO vuxit och genom vårt nya samarbete med en annan svensk visionär kan vi förvänta oss ett ännu bättre resultat.

 

Relaterade Artiklar