För några veckor sedan gick Swish ut med att den nyligen lanserade självskanningslösningen ska testas internt hos Jula.
Näst på tur att testa den nya tjänsten är nu livsmedelskedjan Coop, som ska erbjuda lösningen på deras kontor i Solna.
Intresset för den nya självskanningslösningen från Swish har varit stort.
Under de senaste veckorna har ett flertal handlare anslutit sig till tjänsten och fler är på gång. Nu ska livsmedelskedjan Coop testa tjänsten i deras interna butik på kontoret i Solna för deras 500 anställda, och för externa gäster som kommer på besök.
– Betalbranschen är under förändring, det gäller att vara på tårna och ständigt testa och utvärdera nya betalsätt för att göra kundupplevelsen ännu bättre. Vi på Coop tror att självskanning med Swish är en smidig lösning där vi ser styrkan i att samarbeta med en så välkänd och etablerad aktör som Swish. Det ska bli spännande att höra vad våra medarbetare tycker om detta, säger Vilma Reponen, produktägare Coop Sverige.
Intresset för Swish nya tjänst bubblar ute i Sverige och potentialen är stor.
– Intresset för den här tjänsten har varit stort, och det faktum att en stor aktör som Coop väljer att testa känns otroligt roligt. Vår förhoppning är att alla Coops kunder runtom i Sverige ska kunna självskanna direkt i Swish-appen i framtiden, säger Simon Nilsson, Head of B2B på Swish.