Suunto Dive lanserar nu en interaktiv produktupplevelse från 3ngage
Hem PRODUKTNYHETER Suunto Dive lanserar nu en interaktiv produktupplevelse från 3ngage

Suunto Dive lanserar nu en interaktiv produktupplevelse från 3ngage

Publicerat av: Redaktionen

Suunto Dive, den ledande finska tillverkaren av avancerade dykinstrument, rullar i dagarna ut en interaktiv 3D-produktupplevelse av den toppmoderna dykdatorn ”Suunto EON Steel” i sitt återförsäljarnätverk i USA.

Lösningen är resultatet av affärsutvecklingsinsatser i samarbete med svenska företaget 3ngage.

Detta är den första av tre interaktiva produktupplevelser som 3ngage kommer att leverera till Suunto för att hjälpa återförsäljare att förbättra kundupplevelsen. Konsumenterna kommer att kunna utforska och provköra Suunto-produkten i e-butikerna hos nyckelåterförsäljare i Nordamerika från och med maj.

“Den interaktiva produktupplevelsen från 3ngage förbättrar produktförståelsen med 43 % och köpviljan med 23 %. Vi är glada över att kunna hjälpa vårt återförsäljarnätverk med att förbättra kundupplevelsen med hjälp av denna lösning.”, säger Craig Lees, Återförsäljarchef, Suunto Dive North America.

Suunto Dive lanserar nu en interaktiv produktupplevelse från 3ngage“Att förstå komplexa produkter är svårt nog i en fysisk butik och nästan omöjligt i en webbutik, där det inte finns någon att fråga. Genom att göra Suunto EON Steel interaktiv kan konsumenterna upptäcka produktfunktioner, konfigurera produkten och utforska hela menysystemet i sin egen takt. Detta kommer att förbättra köpupplevelsen och öka kundnöjdheten. Förhoppningsvis kommer det också att hjälpa återförsäljare att öka försäljningen och förbättra konverteringen.”, säger Thomas Krotkiewski grundare och VD på 3ngage.

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar