Intersport ökar tempot på digitaliseringen – tillför digital kompetens till styrelsen
Hem DETALJHANDEL Intersport ökar tempot på digitaliseringen

Intersport ökar tempot på digitaliseringen

Publicerat av: Redaktionen

Kundernas krav på flexibla alternativ och digitala lösningar ökar i raketfart, inte minst under de senaste två årens pandemi.

Intersport har tagit stora steg på resan mot att utveckla sitt digitala erbjudande.

Intersport ökar tempot på digitaliseringen – tillför digital kompetens till styrelsen

Johan Järnliden

Senast i raden är ett nytt tillskott i styrelsen med gedigen erfarenhet, bland annat inom onlinehandel. Intersport välkomnar Johan Järnliden som ny styrelseledamot.

– Vi är i en spännande fas men högt fokus på kunden och digitalisering. Johan kommer passa perfekt i den fas vi är i nu och tillföra mycket av stort värde, säger Pontus Petersson VD Intersport.

Lång erfarenhet och fina meriter

Johan Järnliden har över 20 års erfarenhet som marknadschef på bland annat Elgiganten, Sportamore och Proffsmagasinet och har dessutom blivit utsedd till Sveriges bästa Marknadschef i den konkurrensutsatta elektronikbranschen.

– Det ska bli spännande att bidra till Intersports fortsatta resa och stötta den digitala utvecklingen, säger Johan Järnliden.

– Vi är glada att Johan stärker upp vår styrelse. Jag är övertygad om att han kommer hjälpa oss få upp farten ännu mer och prioritera rätt saker framåt, avslutar Pontus.

Johan tillträder som ledamot i Intersports styrelse i februari.

Relaterade Artiklar