IT-tjänsteföretaget Endava meddelar idag sitt nya partnerskap med Checkout.com, ledande leverantör av onlinebetalningar.
Checkout.com är en global leverantör av betalningslösningar som hjälper företag att utvecklas i den digitala ekonomin.
Checkout.com arbetar med köpmän över hela världen och ger tillgång till lokala betalningsmetoder genom sin betalningsplattform för företag som Sainsbury’s, Shien, Sony och Wise.
Checkout.coms regionala expertis och flexibla betalningslösningar kommer att hjälpa Endavas kunder att utvinna maximalt värde från varje transaktion, öka försäljningen och optimera kostnaderna, samt skapa en smidigare betalningsupplevelse för kunderna och samtidigt säkerställa strikt efterlevnad.
Endavas expertis inom detaljhandel och betalningar gör att betaltjänstleverantörer (PSP) kan hålla jämna steg med den ökande användningen av SaaS-verktyg och handelsplattformar. Det innebär i slutändan att handlare – och deras leverantörer – kan växa och skala upp för att nå nya kunder och öka konverteringen med friktionsfria kundupplevelser.
- Globala betalningar är komplexa och utvecklas ständigt, men vår teknik i kombination med vår expertis hjälper företag att navigera i de utmaningar som finns och anpassa sig till förändrad efterfrågan. Checkout.com erbjuder innovativa och flexibla lösningar samt värdefulla insikter kring betalningar som hjälper till att driva tillväxt och bygga en konkurrensfördel för detaljhandelsföretag. Vi ser fram emot att fortsätta arbeta med Endava och erbjuda deras kunder en sömlös betalningsupplevelse och optimera intäkterna, säger Matthieu Barral, VP of Commercial på Checkout.com.
- Vårt samarbete med Checkout.com är ett viktigt partnerskap för Endava inom betalningsområdet, särskilt för våra kunder på den globala företagsmarknaden. Vår syn på betalningar – att se dem horisontellt snarare än som en enskild del av butiksupplevelsen – ligger väl i linje med Checkout.coms åtagande att tillhandahålla välbehövlig betalningsflexibilitet och stimulera tillväxtmöjligheter. Deras flexibla och skräddarsydda betalningslösningar passar perfekt ihop med Endavas agila leveransstrategi, som gör det möjligt för kunderna att optimera varje betalning och förnya sig snabbt och effektivt med hjälp av handlingsbar data och omedelbara insikter, säger Andrew Davies, Global Head of Payments på Endava.
Det är fantastiskt att se hur det som började som ett samarbete med Checkout.com har utvecklats till ett starkt partnerskap. Hela Endava-teamet ser fram emot att stödja Checkout.com när de utökar sin kundbas globalt och fortsätter att vara ledande inom detaljhandelsbetalningar över hela världen, säger Lewis Brown, Head of Alliances and Partnerships på Endava.