Avarda fortsätter att stärka sin position och tar in nya marknadschefen Sofia Norén Sundström
Hem BETALLÖSNINGAR Avarda fortsätter att stärka sin position och tar in nya marknadschefen Sofia Norén Sundström

Avarda fortsätter att stärka sin position och tar in nya marknadschefen Sofia Norén Sundström

Publicerat av: Redaktionen

Avarda, en av de ledande aktörerna inom betallösningar för e-handel i Norden, meddelar idag rekryteringen av Sofia Norén Sundström som ny marknadschef för bolaget.

Avarda är känt för att vara en pionjär inom white label payments och har på relativt kort tid etablerat sig som den snabbast växande aktören på marknaden.

Bolaget samarbetar med flera framstående e-handlare, såsom Boozt, Jollyroom och Bubbleroom, och särskiljer sig genom att erbjuda betallösningar där e-handlarens varumärke är i fokus genom hela köpresan.

– Som ledande aktör inom white label payments ligger det i vårt DNA att alltid värna om handlarens varumärke samtidigt som vi utvecklar några av branschens vassaste betallösningar. Avarda har gjort en fantastisk organisk tillväxtresa hittills men att vi nu rekryterar vår första marknadschef markerar att vi tar ett tydligt nästa steg, säger Rasmus Rolén, VD på Avarda.

Avardas syn på framtiden innefattar övertygelsen att e-handlare kommer vara mer benägna att välja partners som inte stjäl uppmärksamhet och skickar egen marknadsföring till e-handlarens kunder. Dessutom tror man att e-handlare kommer prioritera partners som respekterar integriteten av deras kunddata och ser värdet i skräddarsydda betallösningar.

Rekryteringen av Sofia Norén Sundström som marknadschef markerar ett tydligt strategiskt steg för Avarda, då hon blir den första rekryteringen på marknadsavdelningen. Sofia har en gedigen erfarenhet inom marknadsföring, bland annat från betalbolaget Swish, och kommer att fokusera på att fortsätta stärka Avardas position på marknaden och öka kännedomen om företaget.

– Avarda har lyckats otroligt bra och har en imponerande lista av framgångsrika e-handlare i Norden. Trots detta är det fortfarande relativt få som känner till Avarda som varumärke. Mitt uppdrag som marknadschef blir därför mångfacetterat, det vill säga att fortsätta utveckla tjänsten och låta handlarna skina samtidigt som vi arbetar för att skapa en strategisk positionering kring Avarda inom branschen, säger Sofia Norén Sundström.

Avarda fortsätter att stärka sin position och tar in nya marknadschefen Sofia Norén Sundström

Avarda ser fram emot den fortsatta tillväxten och utvecklingen med Sofia Norén Sundström som en nyckelperson på marknadsavdelningen. För mer information om Avarda och dess betallösningar, besök www.avarda.com.

 

 

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar