INTERSPORT väljer Lindbak – för bästa köpupplevelse via omnikanal
Hem ÅTERFÖRSÄLJARE INTERSPORT väljer Lindbak – för bästa köpupplevelse via omnikanal

INTERSPORT väljer Lindbak – för bästa köpupplevelse via omnikanal

Publicerat av: Redaktionen

Efter en noggrann förstudie har INTERSPORT tagit sitt beslut om strategisk partner  för kedjans nya handelsplattform. Valet föll på Lindbak Retail Systems.

INTERSPORT väljer Lindbak – för bästa köpupplevelse via omnikanal 2– Global e-handel inom detaljhandeln ökar kraftigt och konsumentbeteendet för inköpsbeslut har vänts uppochner, säger INTERSPORTs PMO Pontus Petersson.

Med Lindbaks system kan den fysiska butiken möta den digitala på ett sömlöst sätt.

Detaljhandelsmarknaden är i förändring. Global e-handel inom detaljhandeln utgör en allt större del av den totala försäljningen. Många kunder är digitalt uppkopplade och majoriteten av inköpsresorna påbörjas online – i tv-soffan på kvällen eller på väg hem från jobbet.

– Ny teknik erbjuder nya möjligheter att förbättra kundupplevelsen och ökar transparensen och möjligheten för kunder att jämföra produkter och aktörer, säger Pontus Peterson. Det går snabbare och ökar kraven och förväntningarna på oss hur vi kommunicerar med kunderna. Det är viktigt att det är smidigt och på kundens villkor, logistiken måste fungera och även den vara sömlös.

Christina Bergqvist, Lindbak Retail Systems VD välkomnar samarbetet:

– Vi är mycket stolta och glada. Det är en fin bekräftelse att INTERSPORT väljer oss för att lyckas med sin genomtänkta satsning på en slagkraftig omnikanal.

Lindbak har redan stor erfarenhet av de ledande detaljhandelskedjorna i Norden. Till de befintliga kunderna märks Coop Norge, ÖoB, Hemtex, CityGross, MQ, Bergendahl, Granngården, Blomsterlandet och norska Vinmonopolet.

– Lindbak Retail Systems har framtidsinriktade lösningar för goda köpupplevelser i såväl butik och e-handel som mobila enheter. Styrkan i vårt erbjudande gör oss attraktiva, säger Christina Bergqvist.

Pontus Petersson tror att INTERSPORTs nya handelsplattform kan innebära ett rejält digitalt lyft när den lanseras.

– E-handelsbolagen har generellt kommit längre i sin digitala kommunikation än traditionella detaljister eftersom det digitala varit deras enda försäljningskanal och primära kommunikationskanal, säger Pontus Petersson. Med Lindbaks hjälp ska vi bli Bäst på Sport även i den digitala tidsåldern.

Relaterade Artiklar