Freja och Refunder i strategiskt samarbete kring nästa generations sömlösa shoppingupplevelse
Hem APPAR Freja eID Group AB och Refunder i strategiskt samarbete kring nästa generations sömlösa shoppingupplevelse

Freja eID Group AB och Refunder i strategiskt samarbete kring nästa generations sömlösa shoppingupplevelse

Publicerat av: Redaktionen

Freja eID Group AB (publ) meddelar att man tecknat avtal med Refunder Scandinavia AB kring ett strategiskt samarbete för att skapa nya funktioner för interaktion vid såväl onlineshopping som i fysiska butiker.

Refunder är en av Sveriges ledande tjänster för så kallad cashback shopping.

Genom att utgå från Refunders hemsida eller app vid onlineshopping får användaren tillbaka pengar efter varje genomfört köp i de drygt 1 000 välkända butiker som Refunder för närvarande har samarbete med.

I första steget av samarbetet kommer Freja-användare kunna registrera sig som medlem hos Refunder och även identifiera sig digitalt i tjänsten.

I nästa steg ska gemensam utveckling ske så att Refunder kan bli en del av Frejas Utforska-funktion. Målet är att göra Refunders erbjudanden tillgängliga för användare direkt i Freja-appen. Därmed skapas en unik funktion för en helt sömlös kundonboarding och shoppingupplevelse. En användare kan då genomföra ett köp i en webbutik, dela med sig av all data som behövs för köpet och registrera det hos Refunder i ett enda klick.

I ett tredje steg ska Freja och Refunder utveckla en funktion som gör det möjligt att registrera köp i fysiska butiker i användarens Refunder-konto med hjälp av funktionen för fysisk identifiering i Freja-appen.

Victor Dahlborg, CMO och medgrundare Refunder Scandinavia kommenterar:

Freja och Refunder i strategiskt samarbete kring nästa generations sömlösa shoppingupplevelse

“Vi ser stor potential i samarbetet mellan Freja eID och Refunder för att ta såväl online- shoppingen som den fysiska shoppingen till en ny nivå för svenska konsumenter.  Idag kanaliserar Refunder cirka 1,5 miljarder till svenska e-handlare. Med Refunder som shoppingmotor i Freja eID kommer ytterligare inkrementell försäljning kunna genereras för såväl e-handlare som butiksägare. Freja eID kommer också göra det ännu enklare för våra 660 000 svenska medlemmar att shoppa med cashback.

Johan Henrikson, vd Freja eID Group kommenterar:

”Identiteten är fundamental för att skapa personaliserade kundupplevelser inom såväl fysisk som digital handel. Samarbetet med Refunder visar vilka innovationer som är möjliga och vilka fantastiska användarupplevelser vi kan skapa tillsammans. Det här samarbetet illustrerar förhoppningsvis också vad vi menar när vi beskriver att vi vill bygga en superapp med Freja; en heltäckande tjänst för hela användarresan baserad på en säkerställd identitet.”

Relaterade Artiklar