Efter piloten – nu lanseras Avarda 360 brett
Hem BETALLÖSNINGAR Efter pilottestning – nu lanseras Avarda 360 brett

Efter pilottestning – nu lanseras Avarda 360 brett

Publicerat av: Redaktionen

Efter en tids pilottestning lanseras nu Avarda 360 brett till alla våra kunder.

Avarda 360 är utvecklad dels för att driva kunden tillbaka till e-handlaren, dels för att skapa fler marknadsföringstillfällen för e-handlaren, även efter köp.

Varje digital kontaktpunkt med kunden är ett potentiellt marknadsföringstillfälle.

Därför har Avarda utvecklat Avarda 360, en lösning för fler kontaktpunkter till kunden, även efter köp. Det skapar en heltäckande lösning för e-handlaren som vill äga relationen till kunden genom hela köpresan – före, under och efter köp.

– Vi har hela tiden haft tankar kring hur en köpresa ska se ut och fungera, där handlaren äger sina kundrelationer. Med våra kunders inflytande kan vi nu också leverera i vår vision om att bygga framtidens betallösningar. Fokus har alltid varit att ligga nära handlarna och bygga betallösningar med deras inflytande och önskemål, säger Mikael Johansson, Avardas vd.

Efter piloten – nu lanseras Avarda 360 brettAvarda 360 är Avardas samlade produktnamn för de aktiviteter som sker efter genomfört köp. E-handlare som ansluter sig till Avarda kan därför utnyttja potentialen i att få fler kontaktpunkter till sin kund, även efter köp. Vare sig kontakten sker vid betalning, den digitala fakturan eller i påminnelse om betalning är det e-handlaren själv som äger kontakten och relationen till sin kund, och kan driva den tillbaka till webbshopen. Det innebär att e-handlaren får fler möjligheter för marknadsföring, en starkare relation till kunden, och i förlängningen en ökad försäljning.

– Många handlare har redan satsat mycket på sina medlemsklubbar och lojalitetsprogram, och det här blir ytterligare en förlängning av deras nuvarande relationsstärkande aktiviteter. Avarda 360 ger e-handlarna möjligheten att äga hela flödet från check-out till betalning. Vi fungerar som den finansiella och tekniska tysta partnern bakom. Vi smälter in, medan handlarna sticker ut, säger Mikael.

Avarda 360 kan optimeras efter e-handlarens eget behov. Från den enklaste lösningen i form av en banner på fakturan, till en fullt integrerad betallösning på webbshopen eller appen, ger Avarda 360 fler kanaler för e-handlaren att driva tillbaka kunden till den egna shopen. Med fler kontaktpunkter till kunden skapas fler möjligheter till kunddialoger och marknadsföring av kampanjer, produkter och erbjudanden. Resultaten mäts enkelt i antalet klick, och den försäljning klicken genererar. E-handlare som utnyttjat den fulla potentialen i den inbyggda betallösningen kan se en ökad mängd återkommande köpare, större genomsnittliga ordar och ökad försäljning.

Med Avarda 360 tar e-handlaren kontrollen över kundrelationen och e-handlarens eget varumärke, budskap och erbjudande syns i varje steg av kundens köpresa. Det gör att e-handlaren kommer nära sin kund och äger kontakten i varje led, något som är allt viktigare för att lyckas på en marknad där varje kontakttillfälle med kunden räknas.

Relaterade Artiklar