Efecte lanserar Efecte Chat for Service Management – en chattlösning för hantering  IT-supportärendena 
Hem PRODUKTNYHETER Ny lansering från Efecte – Efecte Chat for Service Management – en chattlösning för hantering IT-supportärendena 

Ny lansering från Efecte – Efecte Chat for Service Management – en chattlösning för hantering IT-supportärendena 

Publicerat av: Redaktionen

Efecte, det europeiska alternativet för molnbaserad tjänstehantering, lanserade Efecte Chat för Service Management på företagets årliga evenemang Digitalize and Automate.

Efecte Chat for Service Management erbjuder både användare och IT-supportpersonal snabbare hantering av IT-ärenden.

Eftecte Chat kompletteras inom en snar framtid med avancerad AI, hantering av naturligt språk och voicebot-teknik för att erbjuda ännu snabbare självtjänst och en konversationell serviceupplevelse.

Efecte Chat for Service Management är den första integrerade produkten som är ett resultat av Efectes förvärv av företaget InteliWISENy lansering från Efecte - Efecte Chat for Service Management – en chattlösning för hantering IT-supportärendena  2, som är specialiserat på konversationell AI. De två företagen började arbeta med lösningen efter att företagsförvärvet offentliggjordes i juli 2022, och nu är de beredda att lansera produkten till de första kunderna för testanvändning. Efecte Chat for Service Management hanterar supportbegäran och tilldelning av ärenden, dvs. ticketing, i en enda lösning som också är integrerad med Efectes plattform för tjänstehantering. Efecte Chat for Service Management erbjuder en helhetslösning som omfattar en chattbot och live-chatt som integrerats med Efectes portal för självtjänst och supportpersonalens gränssnitt.

Färre musklick, mer automation – en konversationell upplevelse som ger snabbare lösningar på IT-problem

Efecte Chat for Service Management introducerar en chatbot för IT-support i Efecte och erbjuder också chattsamtal mellan människor. Användare kan sköta många IT-ärenden själva bara de får vägledning, t.ex. nollställa lösenord, hitta lösenordet till Wi-Fi och uppdatera programvaror. Efecte Chat for Service Management ger användarna tips om hur de kan hitta olika situationer själva med hjälp av de rätta instruktionerna. Det borgar för snabbare problemlösning och bättre användartillfredsställelse. Efecte Chat for Service Management underlättar också för IT-supporten eftersom supportbegäran och tilldelningen av ärenden hanteras med ett enda program och gränssnitt. Detta effektiviserar inte bara lösningen av IT-problem som självtjänst utan låter också IT-supportpersonal fokusera på fall som kräver deras personliga åtgärder och specialkompetens.

Efecte Chat for Service Management är en hybridlösning som kombinerar live-chatt och en lätt chatbot. Syftet är att lösa IT-frågor i realtid och ge möjlighet att kommunicera via en chatt med personalen medan IT-frågorna blir lösta.

Under de närmaste månaderna kommer Efecte Chat for Service Management att utvecklas, så att lösningen också erbjuder avancerad AI och teknik för hantering av naturligt språk. För närvarande samlar Efectes serviceteam data om de vanligaste IT-ärendena och lär Efecte Chat for Service Management att identifiera och lösa dem med hjälp av AI. Vanliga ärenden är till exempel problem med e-post, lösenord som gått ut, VPN-relaterade situationer och applikationer som inte fungerar. Alla dessa data matas in i Efecte Chat, som lär sig dem och kan hjälpa med liknande IT-ärenden.

Efecte lanserar Efecte Chat for Service Management – en chattlösning för hantering  IT-supportärendena Voicebottar, som fortfarande är sällsynta i B2B-kundsupport, gör det möjligt för användare att prata med den AI-baserade digitala kundsupporten i telefon. Enligt Efectes uppskattning kan voicebotten lösa cirka 20 procent av de IT-ärenden som tidigare förutsatte hjälp av IT-personal. Efecte har som avsikt att utveckla och lansera en komplett “digital assistent” inom den närmaste framtiden. Den vägleder och hjälper användarna med framförhållning – även med att identifiera och hantera problem innan de ens uppkommer, och med en mer personlig och konversationell upplevelse än någonsin.

“Vår mission är att hjälpa människor att digitalisera och automatisera deras arbete med oslagbar erfarenhet. När målet är att göra organisationer effektivare är det av yttersta vikt att kunna identifiera och lösa potentiella IT-problem snabbare, med modern teknik som erbjuder en konversationell upplevelse som liknar kommunikation mellan människor. Denna teknik har dessutom central betydelse när det gäller att erbjuda större personaltillfredsställelse och hålla kvar kompetensen i organisationen. Lösningen är ett viktigt framsteg i genomförandet av vår strategi och exakt det som vi utvecklade Efecte Chat för. AI- och NLP-egenskaperna (Natural Language Processing), som är under arbete, kommer att utveckla lösningen ytterligare. Den moderna tekniken för konversationell AI från Overall InteliWISE skapar en stark plattform som gör det möjligt att knyta samman affärsverksamhet och människor. Tekniken utvecklas och drivs i Europa, vilket är i linje med vår vision att bli det ledande europeiska alternativet i vår bransch,” säger Santeri Jussila, Chief Product Officer på Efecte.

Relaterade Artiklar