Outnorth använder liveshopping för att interagera med kunderna live
Hem E-HANDEL Outnorth använder liveshopping för att interagera med sina kunderna live

Outnorth använder liveshopping för att interagera med sina kunderna live

Publicerat av: Redaktionen

Med ett tydligt skandinaviskt perspektiv och missionen ”We bring happiness to people by taking them outdoors” har Outnorth tagit en stark position med sin e-handel där man erbjuder kläder, skor och utrustning från nordiska varumärken.

Med liveshopping har Outnorth skapat en ny kanal där de får möjlighet att interagera med sina konsumenter live och där kunderna får möjlighet att ställa frågor om olika produkter

Outnorth använder liveshopping för att interagera med kunderna liveCharlotte Berlevik är CMO på Outnorth:

”-Liveshopping är en spännande kanal som har blivit mer och mer uppmärksammad det senaste året. Då vi är en outdoorbutik som främst verkar på onlinemarknaden ser vi det som en perfekt möjlighet att få interagera med våra kunder live. Kunderna får en mer personlig koppling till oss som företag och samtidigt får vi möjlighet att fånga upp vanliga frågor om olika produkter.

Konsumenter idag har väldigt olika beteenden för hur de söker information om produkter. Vi ser att det finns ett behov av att tillgängliggöra mer rörligt material för dessa konsumenter och Showroom gör det på ett snyggt och enkelt sätt, där besökare kan navigera sig fram utifrån olika kategoriseringar”.

Svante Norberg är Liveshopping konsult på SHOWROOM:

”- Vi är väldigt glada över att Outnorth väljer att ha ett eget showroom hos oss och att vi kan erbjuda våra tittare liveshower inom outdoorområdet som växer så stort. Att Outnorth använder denna kanal för att bygga starkare relationer med sina kunder känns extra roligt och helt i linje med utvecklingen av liveshopping”.

 

 

 

Relaterade Artiklar