Defunc och NA-KD lanserar exklusiv True Wireless-kollektion

Med start denna vecka kommer NA-KD, som första partner utanför Defuncs egna nätverk, erbjuda en exklusivt framtagen kollektion av True Wireless-lurar för den europeiska e-handelsmarknaden.

Defunc och NA-KD lanserar exklusiv True Wireless-kollektionKollektionen består av en hörlur i sju unika mönster, alla exklusivt framtagna för NA-KD för försäljning på na-kd.com.

För NA-KD innebär lanseringen en breddning av produktsortimentet till att omfatta ljudprodukter, en kompletterande kategori livsstilsprodukter som passar NA-KD:s målgrupp, medan Defunc bidrar med sin långa erfarenhet av arbete med ljudprodukter som kombinerar design och funktion. Den gemensamma ambitionen har varit att skapa en attraktiv paketering av konsumentelektronik, en produktkategori som historiskt förknippats med en köpmiljö som mer appellerat till män.

– ”Vi är glada och stolta över att vara med och ta fram det första exklusiva samarbetet i gränslandet mellan mode och hemelektronik. Det är en unik möjlighet att skapa ett samarbete där vi kombinerar NA-KD:s marknadsledande plattform för mode- och livsstilsprodukter med vår affärsidé – att skapa prisvärda hörlurar som kombinerar design och funktion till ett konkurrenskraftigt pris.

– Historiskt har konsumentelektronikbranschen misslyckats med att paketera en attraktiv shoppingmiljö, och vi är övertygade om att det här samarbetet är ett första steg i rätt riktning. Samarbetet mellan NA-KD och Defunc innebär inte bara fantastiska produkter med en attraktiv prisbild, det handlar också om en ny produktkategori på NA-KD:s plattform, där de breddar erbjudandet till att omfatta hörlurar som den livsstilsprodukt den är”, säger Johan Wahlbäck, grundare och VD för Defunc.

Produkten som lanseras i det exklusiva samarbetet är en mindre in-ear hörlur i True Wireless-familjen, och erbjuder en kraftfull ljud- och kommunikationsupplevelse i ett mindre format. Med Defuncs världsunika, egenutvecklade MultiTip™-design får användaren en bättre ljudupplevelse och bra passform för ökad komfort. Hörlurarna är också vatten- och svettresistenta och har en aktiv speltid på 4 timmar per laddning. I samarbete med NA-KD har sju mönster, exklusiva för NA-KD, tagits fram.

– ”Att vara uppkopplad är en stor del av våra kunders liv. Med tanke på de många timmar de spenderar på sociala medier, ser vi ett tydligt behov av snygga och kvalitativa hörlurar. Detta gäller inte minst för appar som TikTok, där elektroniken är en viktig del av skapandeprocessen. Vi är också glada över att ha kunnat skapa unika designs, exklusiva för NA-KD. Därför ser vi fram emot våra kunders respons till det här samarbetet”, säger Natasha Billing, Brand Director, på NA-KD.