Mio passerar 30 miljoner besökare på webben

Sedan lanseringen av e-handeln i november 2013 har det varit en ständigt ökande tillströmning av besökare och kunder till mio.se.

Nu har Mio passerat en viktig milstolpe och kan summera att 30 miljoner besökare har klickat sig in på mio.se det senaste året.

Den starka besöksutvecklingen på mio.se leder till positiv besöksutveckling även i de fysiska butikerna och Björn Lindblad, vd för Mio AB menar att det är viktigt för kedjans tillväxt:

– Vi ser en tydlig trend hur besökstrafiken i olika kanaler korrelerar med varandra och vår strategi ”Ett Mio” där vi ska skapa de bästa förutsättningarna för kunderna att hjälpa dem att skapa hem som de ska trivas i och vara stolta över fungerar mycket bra”, berättar Lindblad.

Under hösten kommer Mio att lansera en ny webbstruktur som kommer som kommer att vara en viktig del för Mio för att nå sitt visionsmål för 2022. Strukturen kommer inte bara att innebära en ny design utan även en helt ny teknik som kommer att skapa förutsättningar för ett marketplace för möbler och inredning.

– Det här projektet kommer att vara viktigt för att fortsätta öka attraktiviteten kring Mio och utveckla oss till Sveriges destination för möbler och inredning. I strategin Ett Mio kommer vi erbjuda kunderna det bredaste sortimentet, flest nyheter och bäst tillgänglighet med mio.se i kombination med 72 fysiska butiker och de snabbaste och bästa leveransalternativen. Men innan vi lanserar de projekten ska vi fira med tårta eftersom augusti blev den bästa augusti någonsin och att över 30 miljoner besökare har besökt mio.se! berättar en stolt Björn Lindblad.