Lindex digitala satsningar uppmärksammas av branschen

Lindex har än en gång fått utmärkelsen ’Årets Omnikanal’, denna gång som kategorins vinnare på Habit Modegalan som i går kväll arrangerades för elfte året i rad.

Ett ärofyllt pris som sporrar modekedjans fortsatta arbete.

En tydlig strategi, stort kundfokus och en strävan att ständigt förbättras har gjort Lindex till en stark omniaktör. Det senaste året har Lindex bland annat lanserat en smart shoppingapp, nya digitala verktyg och funktioner i butik för att ytterligare förbättra kundmötet samt uppdaterat e-handelstjänsten.

”Vi är oerhört glada och hedrade att få denna fina utmärkelse. Priset går till alla medarbetare på Lindex som varje dag arbetar för att erbjuda högklassig shopping i alla våra kanaler. För bästa möjliga upplevelse är det viktigt att våra butiker och den digitala upplevelsenkompletterar varandra på det sätt som kunderna vill ”, säger Henrik Sörstedt, Director of Digital Business Development & Customer Experience.

Motiveringen för Lindex som vinnare i kategorin ’Årets Omnikanal’ lyder:
Med tydlig konsumentinformation, snabba leveranser och effektiv returhantering samt en överlägsen fysisk och digital plattform serveras konsumenten en sömlös, inspirerande och användarvänlig shoppingupplevelse i toppklass oavsett kanal. 

Lindex har erbjudit e-handel under tio år och säljer idag online över hela Europa. Redan från start hade modekedjan en tydlig omnikanalstrategi – att erbjuda en modeupplevelse i världsklass oavsett kanal. Idag handlar många av Lindex svenska kunder online och av dessa väljer långt över hälften att få paketet levererat till butik.

Habit Modegalan är ett årligt evenemang som startade 2007 och syftar till att lyfta fram och hylla förebilder, inspiratörer och innovatörer från modebranschen. Juryn består av representanter från Habit Sko&Mode och branschexperter.