Tre lanserar nytt reklamkoncept – Trevligt!
Hem NYHETER Tre lanserar nytt reklamkoncept – Trevligt!

Tre lanserar nytt reklamkoncept – Trevligt!

Publicerat av: Redaktionen

Tre lanserar idag det nya reklamkonceptet Trevligt.

Tre lanserar nytt reklamkoncept – Trevligt!

Jaime Pressly, känd från My name is Earl och Mom, medverkar i reklamfilmerna när Tre lanserar varumärkeskonceptet Trevligt.

Konceptet bär bolagets nya position som ”en hjälpsam och flexibel kompis”. Trevligt kommer att genomsyra all kommunikation men även Tres tjänsteutveckling kommande år. Först ut är 3Flexibel – ett nytt abonnemang med stor flexibilitet och frihet för kunden.

– Vi ser i undersökningar att kunderna vill ha ökad flexibilitet och enkelhet i sitt engagemang hos en mobiloperatör. Med vår förtydligade roll som en hjälpsam och flexibel kompis vill vi möta kundernas behov. Positionen kommer att genomsyra all vår kommunikation med start idag, säger Jim Carlberg, marknadschef på Tre Sverige som har lett arbetet.

Först ut när det gäller tjänster är det nya abonnemanget 3Flexibel där kunden själv kan välja hur man lägger upp och betalar för sitt engagemang hos Tre. Parallellt pågår ett omfattande arbete med allt från att förenkla krångliga fakturor och ta bort bindningstider till att göra enklare gränssnitt och hylla ett fritt och öppet tänkande.

Reklamkonceptet Trevligt ska bära den nya positionen och kommer att synas rejält i alla kanaler med start på måndag. Trevligt lanseras med hjälp av en amerikansk kändis som på olika sätt undersöker det svenska ordet ”Trevligt”. Skådespelerskan Jaime Pressly, känd från bland annat My Name Is Earl och sitcom-serien Mom, upptäcker att Trevligt har en rad fördelar både för sig själv och för andra.

– I en Trevlig värld anpassar sig tjänster och prylar efter människor, och låter dem vara som de är. Vi kommer alltid att se på nya tjänster ur kundens ögon. De kommer i ökad utsträckning få vela, välja, ändra sig, ångra sig, lägga till och ta bort tjänster precis som man vill. Vi är inte riktigt där ännu, men det är ambitionen framåt och nu startar resan, säger Jim Carlberg.

Kampanjen är framtagen av Ingo och Tre Creative Agency. Filmerna är regisserade av Brendan Gibbons på Station Film.

Relaterade Artiklar