TikTok inleder samarbete med Hubspot för att nå B2B-marknaden
Hem PRODUKTNYHETER TikTok inleder samarbete med Hubspot för att nå B2B-marknaden

TikTok inleder samarbete med Hubspot för att nå B2B-marknaden

Publicerat av: Redaktionen

HubSpot och TikTok planerar att göra det enklare för företag att hitta kunder.

Detta genom en ny integration som samlar in leads från TikTok direkt i HubSpots CRM-plattform.

TikTok samarbetar nu för första gången med ett CRM-företag.

Samarbetet är särskilt viktigt i takt med att allt fler konsumenter vänder sig till sociala medieplattformar och korta videoklipp för att upptäcka olika varumärken och produkter. Samtidigt letar små och medelstora företag efter nya sätt att fånga leads.

I år stod Tiktok för den största ökningen i andel användare i Sverige, från 20 procent till 24 procent år 2023. Detta enligt rapporten Svenskarna och internet 2023. Vidare visar undersökningen ‘TikTok Marketing Science EUI B2B X SMB Research 2022’ att majoriteten av de små och medelstora företagen i Europa redan är aktiva på TikTok. Med tanke på den engagerade användarbasen kan TikTok således vara en potentiell lösning för B2B-företag.

Den nya integrationen mellan TikTok och Hubspot ger små och medelstora företag möjlighet att enklare hitta kunder i sina TikTok communities.

– Vi vill alltid hjälpa våra kunder att växa, och det är tydligt att TikTok erbjuder stora möjligheter för företag. Enligt de senaste siffrorna ökar användandet av Tiktok i Sverige i princip i alla åldrar vilket gör att man kan nå fler målgrupper, säger Pernilla Jungåker, Marknadschef Norden, Hubspot.

HubSpots kunder kan använda TikTok för att öka sin leadsgenerering, centralisera sina leads till en enda kunskapskälla och dra nytta av fördelarna med HubSpots kundplattform.

TikTok inleder samarbete med Hubspot för att nå B2B-marknaden

Shutterstock

Lorry Destainville, chef för partnerskap på TikTok, kommenterar det strategiska samarbetet.

– Genom samarbetet med HubSpot kan våra kunder effektivare arbeta med sina målgrupper på TikTok. Det passar väl in på vårt fokus att bygga communities och stärka varumärken. Det här är bara början på ett partnerskap som vi tror kommer att hjälpa små och medelstora företag att lyckas både idag och i framtiden.

TikTok-integrationen för HubSpot är tillgänglig för alla kunder som använder TikTok for Business.

 

 

 

 

Relaterade Artiklar