Tallink Siljas lojalitetsprogram Club One slutar med medlemskort i plast för en renare miljö

Från och med den 1 februari kommer Tallink Siljas lojalitetsprogram Club One att övergå till digitala medlemskort.

Tallink Siljas lojalitetsprogram Club One slutar med medlemskort i plast för en renare miljö 1
Från och med den 1 februari kommer Tallink Siljas lojalitetsprogram Club One att övergå till digitala medlemskort. Medlemskort i plast utfärdas inte längre automatiskt.

Medlemskort i plast utfärdas inte längre automatiskt.

Syftet med att byta från plast till digitala medlemskort är att minska vårt gemensamma CO2-avtryck samt att erbjuda Tallink Siljas trogna kunder bekvämare tjänster. Att sluta med medlemskort i plast bidrar till företagets mål för hållbarhet och miljö som blir alltmer viktigare.

“För våra 2,7 miljoner Club One-medlemmar innebär övergången till digitala medlemskort i första hand ännu bekvämare och mer personaliserad service. Viktigast av allt är att vi genom digitaliseringen av korten hjälper till att värna vår miljö. Med detta initiativ kommer vi att sluta distribuera upp till 5 ton plast per år. Detta är bara ytterligare ett steg i Tallink Siljas verksamhet som ett socialt ansvarsfullt företag att bli mer hållbara i vår verksamhet, vilket i sin tur gör det möjligt för våra trogna kunder att delta i processen att skapa en renare miljö,” konstaterar Helena Raud, Chef för Tallink Grupp Club One.

Enligt Raud planerar företaget – med hjälp av lojalitetsprogrammets kunder – att samla in de befintliga Club One-medlemskorten i plast och återvinna dessa för välgörenhetsändamål.

Helena Raud tillägger att företaget, enligt önskemål från kunderna, kommer att behålla möjligheten att beställa plastkort, om medlemmen önskar det.

Samtliga förmåner och erbjudanden som Tallink Siljas lojalitetsprogram Club One erbjuder kan man enkelt hitta i sin mobiltelefon genom att antingen använda Tallink Siljas mobilapp eller genom att ladda ner det digitala medlemskortet direkt till antingen Apple eller Android Wallet.