CDON och Axla Logistics har i dagarna slutit ett fördjupat samarbetsavtal.
Syftet med avtalet är att, genom Axlas logistiklösningar och CDON:s marknadsplats, skapa ett nytt gemensamt erbjudande till finska handlare.
De nya affärsmöjligheterna är ett led i ambitionen att tillsammans utveckla nya e-handels- och logistiklösningar för finska handlare. Axla Logistics roll kommer att vara att tillhandahålla logistiklösningar med fokus på handlare i Finland. Inom ramen för samarbetet kommer handlare som är anslutna till Axla Logistics erbjudas tillgång till CDON Marketplace med möjlighet till försäljning i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Därmed erbjuds de en exponering till över 2 miljoner aktiva CDON-kunder.
– Kombinationen av CDON:s utbud och kundpool, och Axla:s logistikkompetens kommer att gynna både handlare och kunder. Axla:s förtroende för oss som partner ser vi som ett bevis på att vår expertis inom nordisk e-handel genererar affärslösningar. Detta är helt i linje med våra ambitioner, säger Artemis Diabaté, Key Account Manager hos CDON.
Axla Logistics har över 20 års erfarenhet inom e-handelslogistik. Företagets tjänster skräddarsys utifrån e-handlarnas behov och önskemål inom orderbehandling, lagerhållning och distribution.
– I och med vårt fördjupade samarbete med CDON kan vi erbjuda e-handlare ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att sälja och leverera produkter till kunder på den nordiska marknaden. Jag är övertygad om att detta samarbete skapar goda förutsättningar för e-handlare och gynnar alla parter, säger Matias Toukonen, Försäljnings- och marknadschef på Axla Logistics.