CDON fortsätter storsatsa på leksaker

CDON inleder samarbete med Europas största LEGO-sortimentet.

CDON fortsätter storsatsa på leksaker
David Olhed, CCO hos CDON

Idag meddelar CDON, Nordens ledande marknadsplats, att man inleder ett samarbete med BricksDirect som har Europas största LEGO-sortiment.

Våren 2020 tog CDON ett strategiskt beslut för att utöka leksakssortimentet. Sedan dess har företaget samarbetet med influencern Margaux Dietz, stöttat initiativet Alla Barns Dag samt fördjupat samarbetet med Adlibris

– Vi har sett en försäljningstillväxt under 2020 på 62 procent inom leksakskategorin. Idag har vi flertalet barn- och leksaksaktörer på marknadsplatsen och vi ser stor potential i att utöka detta segment ytterligare. Vi vill även kunna erbjuda våra kunder ett fullsortiment från de största leksaksvarumärkena och BricksDirect är en efterlängtad samarbetspartner, säger David Olhed, CCO hos CDON.

CDON Marketplace har miljontals produkter och några av de största handlarna i segmentet är Lekmer, Leksaksaffären, Adlibris, Spelbutiken och Cdiscount. I takt med den ökade efterfrågan på leksaker fortsätter CDON därför sin satsning för att kunna erbjuda sina två miljoner kunder ett ännu bredare sortiment och göra det enkelt att handla leksaker från välkända varumärken. Målet är att bli den ledande aktören för baby, barn och leksaker i Norden.

– Vi tillhandahåller idag över 400 000 barnprodukter inom kategorierna barn, baby och leksaker till vår ständigt växande kundgrupp. Vi ser att allt fler väljer att handla leksaker och barnprodukter på nätet och att leksaker inte är lika lättillgängligt som andra segment. Detta vill vi ändra på. Under 2020 hade vi över 120 miljoner besök på marknadsplatsen och en stor andel av dessa besökare visar intresse för leksaker, fortsätter David Olhed.