Nelly.com satsar på e-handelsoptimering med fokus i Norden med Omniarch som partner

Omniarch har haft en stark tillväxt de senaste två åren och rivstartar 2021 med nyheten om att Nelly.com tar in Omniarch som partner för sin e-handel.

Auto Draft
Kristina Lukes, VD för Nelly.com

Det senaste årets starka ehandelstillväxt och accelererande förändring av konsumtionsmönstret innebär nu att flera retailers gör stora satsningar på sina digitala försäljningskanaler.

Trenden är tydlig och tillväxtbyrån Omniarch ser en stark efterfrågan på bolagets tjänster.

Pelle Petterson, VD för Omniarch är glad över att äntligen kunna presentera det nya samarbetet med Nelly.com:

– Vi ser positivt på att vi nu får axla rollen som partner till Nelly.com, ett arbete som bygger på vår optimeringsanalys för e-handel, där vi identifierade flaskhalsar och satte en action-plan för bolagets fortsatta utveckling.

– Omniarchs resa har bara börjat och vi har under de två år som vi varit verksamma haft förmånen att jobba tillsammans med flera av Sveriges snabbast växande e-handelsaktörer, där våra processer, best practice-modeller samt erfarenheter givit stor kundnytta.

– Vi kommer hos Nelly.com att ansvara för både strategi samt utförande inom områden som digital marknadsföring, konverteringsoptimering, marketing automation och analys.

Kristina Lukes, VD för Nelly.com och med lång erfarenhet från att utveckla affär inom fast-moving consumer goods, kommenterar valet av Omniarch som partner:

– Vi valde Omniarch utifrån deras gedigna erfarenhet av att optimera vår typ av affär i komplexa organisationer och för att de delar vår syn på att alla actions ska ha ett kommersiellt fokus, utifrån värde för vår kund.