Medallia lanserar nästa generations digitala upplevelsehantering
Hem PRODUKTNYHETER Medallia lanserar digitala upplevelsehantering

Medallia lanserar digitala upplevelsehantering

Publicerat av: Redaktionen

Medallia, den globala ledaren inom hantering av kund- och medarbetarupplevelser, offentliggör lanseringen av den integrerade Medallia Digital Suite, den enda plattformen som kombinerar handlingsbara mätvärden för användarfeedback med komplett beteendedata för att hjälpa organisationer att förstå och optimera digitala upplevelser i realtid.

Medallia är den första som levererar en komplett bild av digitalt beteende och feedback i en enda plattform.

“Medallia Digital Suite ger fullständig insyn i digitala upplevelser”, säger Sarika Khanna, Executive Vice President och Chief Product Officer på Medallia. “Förmågan att identifiera, kvantifiera och agera på kundproblem med webbplatser eller mobilapplikationer när en kund använder dem är potentiellt revolutionerande och avgörande för att förhindra förlorade intäkter, skapa bättre upplevelser och få kunderna att köpa mer.”

Medallia lanserar nästa generations digitala upplevelsehantering

Sarika Khanna, Executive Vice President och Chief Product Officer på Medallia.

Beprövade AI-modeller hjälper organisationer att snabbt komma till kärnan med digitala problem genom att granska över 60 observerade digitala beteenden och knyta dem till kritiska affärsresultat som intäktspåverkan. Informationen hjälper organisationer att mäta och optimera alla sina digitala upplevelser, inklusive att skapa friktionsfria webbplatstransaktioner, mobila applikationer med hög användning och digitala verktyg som håller anställda produktiva och engagerade.

Med Medallia Digital Suite kan företag:

  • Identifiera digitala problem och kvantifiera deras intäktspåverkan — Medallia ger insyn i realtid i var upplevelser brister, insikter om hur mycket intäktsproblem kan kosta, direkt kundfeedback och förslag om hur man kan förbättra
  • Hjälpa kundtjänstteam att förhindra förlorade intäkter och sänka totala kostnader — Med Medallia kan kundtjänstteam proaktivt upptäcka en kund som har problem med en webbplats eller applikation, koppla ihop dem med rätt person som kan hjälpa kunden och hjälpa till att hålla kunden i den föredragna kanalen, vilket minskar förlorade intäkter och totala kundsupportkostnader
  • Optimera mobilappsupplevelser — Med Medallias Digital Suite får mobilapputvecklare samma kraftfulla verktygsuppsättning för att nyttja användarfeedback och beteende, med inbyggda funktioner för mobilappar som scrollbara värmekartor, felspårning och hantering av recensioner
  • Göra det enkelt för anställda att ge feedback – Ansvariga för medarbetarupplevelser som HR och IT kan nyttja nya funktioner för webbläsartillägg för feedback för att ta tillvara medarbetarnas upplevelser och känslor direkt i de affärsapplikationer som anställda använder dagligen
  • Få smidiga komplexa kundresor via flera kanaler — Customer Experience-team får enkelt insyn i de digitala signaler de behöver för att hjälpa kunderna att känna sig kända, oavsett var de interagerar med varumärket
  • Implementera AI och maskininlärningsteknik (ML) för att bättre förstå kundernas köpbeteende — Med Medallia AL och ML går det att analysera en helhetsbild från upplevelsedata för att hitta insikter om varför kunder köper och varför de inte gör det

Medallia Digital Suite hjälper företag att öka kundlojalitet, engagemang och intäkter genom att fånga signaler online och beteendedata för att förstå, reagera på och vidta åtgärder i realtid för att förbättra kundupplevelsen online och i mobilappar.

 

Relaterade Artiklar